18. 10. 2017

Nie je zlatý?

Nie je zlatý?

Rastislav Blaško dočasne pozastavuje svoje rozhodnutie vzdať sa oficiálne kandidatúry na predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). Svoju rezignáciu v prospech svojho súpera Milana Ftáčnika pritom oznámil v pondelok (16.10) večer v RTVS. Blaško TASR informoval, že sa v médiách objavili zavádzajúce informácie o jeho osobe, a preto Ftáčnik odmietol akceptovať jeho podporu.
      "Zatiaľ som oficiálne nestiahol kandidatúru práve pre šírenie klamlivých informácií zo strany denníka SME. Považujem sa za pronárodného a proslovanského sociálneho demokrata, avšak denník ma označuje za "spojenca Kotlebovho hovorcu", čo je obludný výmysel par excellence," informoval TASR Blaško.
      Ftáčnik v pondelok Blaškovi poďakoval za podporu, dnes pre TASR potvrdil, že túto ponuku už neprijme. Ako vysvetlil, denník ho začal prezentovať ako kandidáta, ktorý má niečo spoločné s kotlebovcami. "To mi za to nestojí, aby som dal niekomu zámienku na to, aby ma účelovo spájali s človekom, ktorý bol v spojení s niekým, kto sa neskôr stal hovorcom pána Koltebu. Radšej poďakujem, lebo môj postoj čo sa kotlebovcov týka, je jednoznačný. Odmietam spoluprácu s akýmkoľvek predstaviteľom Kotlebovej strany a som človek, ktorý má jednoznačný antifašistický postoj," vysvetlil.
      Denník SME v utorok (17.10.) informoval, že Blaško v roku 2014 kandidoval do Európskeho parlamentu na kandidátke strany 7 statočných. V tom čase jej šéfoval Vladimír Gürtler, ktorý sa neskôr stal hovorcom banskobystrickej župy vedenej Marianom Kotlebom (ĽSNS).
      "Kandidovať na kandidátke 7 statočných do Európskeho parlamentu v roku 2014 ako nezávislý kandidát neznamená byť ihneď niekoho spojencom. Kandidatúra 7 statočných bol projekt, kde kandidovali kandidáti bez toho, aby sa delili na pravičiarov a ľavičiarov, cieľom bolo pozdvihnúť Slovensko," argumentoval Blaško s tým, že po ukončení volieb do Európskeho parlamentu skončil s Gürtlerom vzájomnú komunikáciu. Ako tvrdí, nemôže niesť zodpovednosť za neskoršie rozhodnutia ľudí, s ktorými nie som v žiadnom kontakte. "Napriek tomu, že sme v minulosti spolu komunikovali v rámci volieb do Európskeho parlamentu," podotkol Blaško. O svojej kandidatúre na predsedu BSK plánuje informovať na tlačovej besede v pondelok (23.10.).

Copyright TASR ©2017