14. 8. 2020

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Čínsky technologický gigant Tencent Holdings zaznamenal v 2. kvartáli 2020 nárast zisku, ktorý prekonal aj odhady analytikov. A jeho tržby stúpli najviac za dva roky. Pod tieto výsledky sa podpísala najmä divízia hier, zatiaľ čo v reklame sa objavili určité slabiny.
Správu o lepších ako očakávaných príjmoch však zatienili reštrikcie, ktorým Tencent, presnejšie jeho aplikácia WeChat, čelí v USA. Prezident Donald Trump minulý týždeň nariadil zakázať akékoľvek transakcie súvisiace s WeChat, veľmi populárnou aplikáciou na posielanie správ, a tiež s čínskou aplikáciou na zdieľanie videí TikTok. Nariadenie má nadobudnúť platnosť v septembri.
Z hospodárskych výsledkov Tencentu vyplýva, že v 2. štvrťroku sa jeho tržby zvýšili na 114,88 miliardy jüanov (14,05 miliardy eur) z vlaňajších 112,72 miliardy CNY. To predstavuje medziročný nárast o 29 %, najrýchlejší od 2. štvrťroka 2018.
Zisk pripadajúci akcionárom stúpol o 37 % na 33,1 miliardy CNY z 27,56 miliardy CNY pred rokom.
Tržby z on-line hier, jednej z najdôležitejších divízií Tencentu, medziročne vzrástli o 40 % na 38,29 miliardy CNY. Divíziu hier podporili už v 1. štvrťroku blokády na zabránenie šíreniu nového koronavírusu, keďže ľudia, ktorí museli zostať doma, si krátili čas hrami. Tencent následne upozornil, že po upokojení situácie sa tržby v tejto divízii v budúcnosti "normalizujú".
Tencent spresnil, že tržby z hier pre smartfóny dosiahli v 2. kvartáli 35,99 miliardy CNY, čo bolo o 62 % viac ako pred rokom, zatiaľ čo tržby z počítačových hier klesli o viac ako 6 %.
Aj príjmy zo sociálnych sietí sa medziročne zvýšili o 29 % na 26,71 miliardy CNY. Ale nárast tržieb z reklamy o 13 % na 18,55 miliardy CNY zaostal za odhadmi analytikov, ktorí očakávali tržby 20,27 miliardy CNY. A bol tiež pomalší ako vlaňajší rast tržieb o 32 %.
Pod toto spomalenie sa podpísal 25 % pokles príjmov z mediálnej reklamy, ktorý sa vzťahuje na reklamu v službe Tencent Video. 



Karikatúra americkej viceprezidentskej kandidátky Kamaly Harrisovej s popisom "hnedé dievčatko", ktorú v piatok zverejnili noviny The Australian, bola označená za rasistickú.
Bývalý austrálsky premiér Kevin Rudd a niekoľko súčasných zákonodarcov na Twitteri uviedlo, že predmetná karikatúra je urážajúca, rasistická a sexistická, informovala tlačová agentúra DPA.
Obrázok, ktorý nakreslil dvorný karikaturista tohto média Johannes Leak, zobrazuje demokratického kandidáta na post prezidenta USA Joea Bidena, ako ohlasuje Harrisovú - kalifornskú senátorku - za svoju spolukandidátku.
V karikatúre Biden hovorí: "Je čas uzdraviť národ rozdelený rasizmom, takže vás prenechávam tomuto hnedému dievčatku, zatiaľ čo si pôjdem zdriemnuť," pričom ukazuje na Harrisovú, prvú černošku a zároveň prvú Američanku ázijského pôvodu, ktorá bola nominovaná na viceprezidentský post jednou z hlavných amerických strán.
Šéfredaktor novín Chris Dore vyhlásil, že Leak iba citoval Bidenove vlastné slová.
Biden v stredu na Twitteri napísal: "Dnes ráno sa malé dievčatá v celej krajine zobudili s možnou predstavou samých seba ako prezidentiek alebo viceprezidentiek, a týka sa to najmä čiernych a hnedých dievčat, ktoré sa v našej spoločnosti veľmi často cítia prehliadané a podceňované."
"Zámerom tohto komentára v danej karikatúre bolo zosmiešniť rasizmus, nie ho glorifikovať. The Australian a Johannes (Leak) sú proti rasizmu vo všetkých jeho podobách," zdôraznil Dore.


Copyright © TASR 2020




Služba YouTube vo štvrtok oznámila nové pravidlá v súvislosti s prezidentskými voľbami v Spojených štátoch amerických. Platforma, ktorá eviduje viac ako dve miliardy používateľov mesačne, zakáže videá obsahujúce informácie získané hekerskou činnosťou, ktoré by mohli zasahovať do volieb. Patria sem napríklad nelegálne získané e-maily s detailmi o kandidátoch.
Google, ktorý vlastní YouTube, tento mesiac informoval, že od 1. septembra zakáže reklamy obsahujúce takýto druh informácií.
YouTube takisto zmaže videá, ktoré budú ľudí povzbudzovať, aby zasahovali do volebného alebo iného demokratického procesu. Pridáva tiež nové informačné panely s prezidentskými a federálnymi kandidátmi. Budú obsahovať meno, politickú stranu a odkaz na oficiálny video kanál kandidáta.
YouTube sa snaží ochrániť svoju platformu aj pred zásahmi zo zahraničia. Spoločnosť uviedla, že zakázala približne 2600 kanálov napojených na Čínu či desiatky kanálov súvisiacich s Ruskom a Iránom, ktoré sa snažili zasahovať do kampaní.
Veľké technologické spoločnosti ako Google, Facebook, Twitter, Reddit a Microsoft tento týždeň informovali o vytvorení koalície, ktorá spolupracuje s americkými vládnymi agentúrami na ochrane volebnej integrity.



©2020, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.