Voľby naše premilené
Do dnešného dňa si nárok na politickú reklamu v Slovenskom rozhlase uplatnilo 12 politických subjektov, ktoré kandidujú v júnových parlamentných voľbách. Ide o HZDS-ĽS, SNS, SĽS, SMK, Nádej, stranu Prosperita, SDKÚ-DS, KSS, Smer-SD, ANO, KDH, HZD. Tieto politické subjekty si podľa zákona uplatnili nárok na politickú reklamu v SRo. Jobbiková zároveň pripomenula, že zoznam nemusí byť kompletný, keďže strany môžu prejaviť záujem o politickú reklamu v rozhlase ešte aj dnes.
Člen manažmentu Slovenskej televízie Branislav Zahradník tvrdí, že údaje o záujemcoch o nákup vysielacieho času na politickú reklamu zverejnia v stredu - až po uplynutí lehoty, dokedy môžu politické subjekty prejaviť o ňu záujem.
SRo a STV, rovnako ako vysielatelia s licenciou, musia vyhradiť zo zákona na politickú reklamu maximálne 10 hodín. To v praxi znamená, že ak niektoré zo strán neprejavia o politickú reklamu záujem, odvysiela sa menej politickej reklamy. Pritom platí, že pre jeden politický subjekt môže vysielateľ vyhradiť spolu najviac 30 minút politickej reklamy. Médiá musia, tak v prípade politickej reklamy ako aj predvolebných diskusií, zabezpečiť, aby boli vysielacie časy rovnomerne rozdelené medzi kandidujúce politické strany a koalície tak, aby žiadna nebola znevýhodnená. Politická reklama musí byť zreteľne označená a oddelená od ostatných relácií oznamom, že ide o platené vysielanie. Vo vysielaní STV, SRo a súkromných médií si ju platia kandidujúce politické subjekty. Ceny za vysielanie politickej reklamy si stanovujú vysielatelia sami. Predvolebná kampaň v médiách a s ňou aj vysielanie politickej reklamy začína v sobotu, 27. mája.