Do predvolebného informovania sa prostredníctvom špeciálnych diskusií zapojí aj televízia JOJ. Počas volebnej kampane, ktorá sa podľa zákona začne v sobotu 27. mája, pripravili špeciálne vydania nedeľnej diskusnej relácie Sedmička (od 11:30) s Annou Vargovou ako i utorkový BOX (od 21:00) s Veronikou Tóthovou. "Účastníci sa vyberali podľa požiadaviek dramaturgie na jednotlivé relácie, časových možností pozvaných účastníkov a relevantnosti politických strán, ktoré pozvaní účastníci reprezentujú," uviedol Tóth k výberu zástupcov vo voľbách kandidujúcich politických strán do diskusií. Ako doplnil, v BOX-e budú 30. mája diskutovať zástupcovia SMK a SF, 6. júna KDH a ĽS-HZDS a 13. júna SDKÚ-DS a Smer-SD. Hosťami najbližšej nedeľnej Sedmičky budú 28. mája Robert Kaliňák (Smer-SD) a Daniel Lipšic (KDH), 4. júna sa v nej stretnú Robert Fico (Smer-SD) a Mikuláš Dzurinda (SDKÚ-DS) a 11. júna Vladimír Mečiar (ĽS-HZDS) a Pavol Hrušovský (KDH). "Politickú reklamu v TV JOJ si dodnes zakúpili strany Smer-SD, KSS a ANO, pričom ich kampane pobežia od 11. do 17. júna," uviedol ďalej pre agentúru SITA Tóth. Zaujímavosťou podľa neho v tejto súvislosti je, že KSS si v TV JOJ kúpila iba jeden spot, a to na deň volieb. Cenové rozpätie za politické spoty v televízii JOJ je od 20-tisíc korún do 100-tisíc korún. Špeciálne diskusie k júnovým predčasným voľbám ponúknu po prvýkrát aj súkromné televízie. Túto možnosť im dal nový zákon o voľbách do Národnej rady (NR) SR, ktorý umožnil vysielateľom na základe licencie, teda všetkým súkromným televíziám aj rádiám zapojiť sa do predvolebnej kampane a vysielať predvolebné diskusie a predávať politickú reklamu. Podľa zákona o voľbách musia verejnoprávne médiá, ako aj súkromné vyhradiť na politickú reklamu maximálne 10 hodín vysielacieho času. Pre všetky médiá platí, že pre jeden politický subjekt môžu vyhradiť najviac 30 minút politickej reklamy. Ak o nákup politickej reklamy neprejavia záujem všetky kandidujúce strany, bude reklamy menej ako 10 hodín. Rovnaký čas - 10 hodín musia médiá venovať aj diskusiám. Súkromné médiá diskusie k voľbám ponúknuť môžu, ale ich zaradenie do programovej štruktúry musela schváliť RVR. RVR tento týždeň schválila projekty diskusií k voľbám, ktoré jej predložili televízia Markíza, televízia JOJ a Nautik TV. Ešte predtým licenčná rada odobrila projekt diskusií so zástupcami politických subjektov, ktoré kandidujú v parlamentných voľbách, aj banskobystrickej televízii AZTV, informoval riaditeľ kancelárie RVR Andrej Holák.
Slovenská televízia (STV) pripravuje k júnovým predčasným parlamentným voľbám spolu 14 diskusií. Ako hovorí člen manažmentu STV pre vzťahy s verejnosťou Branislav Záhradník, každá bude mať 43 minút vrátane zvučiek a moderátorských vstupov. Zástupcov vždy troch kandidujúcich politických strán budú spovedať moderátori - Branislav Závodský a Ľuba Oravová, ktorí sa budú striedať. Diskusie sa budú vysielať každý pracovný deň o 17:40. Prvá bude 30. mája, vystúpia v nej zástupcovia Hnutia za demokraciu, Misie 21 - Novej kresťanskej demokracie a strany Nádej. Poslednú diskusiu k voľbám odvysiela STV 16. júna. Ešte pred diskusiami, v nedeľu 28. mája, spustí STV vysielanie politickej reklamy. Poradie účastníkov diskusií k voľbám určila STV a každá politická strana sa v diskusiách objaví dvakrát. Zástupcov do diskusií nominujú politické subjekty. Kritériom pre prípravu diskusií bola Charta spravodajstva STV. Verejnoprávna televízia tak pri ich zostavovaní brala do úvahy aj to, ktoré strany sú parlamentné a ktoré mimoparlamentné, ako aj ich dlhodobé voličské preferencie - či prekračujú 5-percentný prah zvoliteľnosti do NR SR. Témy budú politické subjekty poznať vopred, konkrétne otázky však nie. Otázky mohli do 19. mája na špeciálnom telefónom čísle a e-mailovej adrese klásť aj občania. Najčastejšie z nich moderátori položia reprezentantom jednotlivých politických subjektov v diskusiách. Predvolebné debaty sa nebudú riadiť časomierou, STV ich totiž podľa jej generálneho riaditeľa Richarda Rybníčka chce čo najživšie. O dodržiavanie rovnomerného času výstupov jednotlivých hostí diskusie bude dbať moderátor. Zástupcovia politických subjektov, ktoré kandidujú v júnových voľbách do NR SR, môžu v STV od 19. mája do 16. júna využiť aj internetový chat, každý pracovný deň od 10:00 do 11:00. Poradie, v akom politici diskutujú s občanmi prostredníctvom webovskej stránky STV - http://www.stv.sk je zverejnené v jej časti venovanej parlamentným voľbám, v sekcii chat. Podľa Rybníčka môže každý predstaviteľ kandidujúcej strany či koalície prísť do STV a priamo - cez internetový chat odpovedať na otázky občanov. Politici sa na chate môžu zúčastniť v poradí podľa volebného čísla strany vyžrebovaného Ústrednou volebnou komisiou. Volebná sekcia webovskej stránky STV ponúka najmä základný servis pre voliča. Obsahuje informácie ako voliť, zoznam kandidátov, volebné programy a ďalšie dôležité údaje. Diskusie aj chat budú pre politické subjekty zdarma. Inak je to v prípade politickej reklamy. V STV budú spoty stáť podľa vysielacieho času od 30-tisíc do 200-tisíc korún. Bloky s politickou reklamou sa budú vysielať trikrát denne od 28. mája a aj v deň volieb 17. júna. Podľa informácií B. Zahradníka, si politickú reklamu v STV objednalo 10 politických strán, ktoré kandidujú v júnových parlamentných voľbách. Sú nimi: ANO, KSS, ĽS-HZDS, Nádej, Prosperita Slovenska, SDĽ, SĽS, SNS, Smer-SD a SMK. Pre všetky strany platia rovnaké cenové a platobné podmienky. Vysielací čas pre politickú reklamu je vyhradený na Jednotke STV každý deň v samostatných blokoch, ktoré budú zreteľne oddelené od ostatného programu.
Špeciálne diskusie k júnovým predčasným voľbám ponúknu po prvýkrát aj súkromné televízie. Túto možnosť im dal nový zákon o voľbách do Národnej rady (NR) SR, ktorý umožnil vysielateľom na základe licencie, teda všetkým súkromným televíziám aj rádiám zapojiť sa do predvolebnej kampane a vysielať predvolebné diskusie a predávať politickú reklamu. Ako agentúru SITA informovala vedúca Public Relation TV Markíza Ivana Semjanová, v rámci predvolebného informovania verejnosti pripravila televízia Markíza špeciálny projekt, ktorý schválila Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) tento týždeň. V reláciách Sito a Na telo budú prebiehať diskusie medzi predstaviteľmi jednotlivých politických strán (Sito) a do štúdia budú prizvaní analytici, ktorí budú s moderátorom rozoberať tému volieb (Na telo). Tri predvolebné vydania relácie Sito budú 1., 8. a 15. júna a do relácie budú pozvaní traja až štyria predstavitelia politických strán. "Hostia diskusie budú mať na svoje vystúpenia maximálne možný rovnaký priestor, ktorý bude vymedzovať moderátor Daniel Krajcer," konštatovala Semjanová. Publikum prítomné v štúdiu nebude mať možnosť klásť politikom otázky. V predvolebných reláciách bude chýbať audiotexové hlasovanie a neobjaví sa v nich ani Zrnko múdrosti. Už 1. júna by sa mali v diskusnej relácii Sito stretnúť zástupcovia KSS, ANO, HZD a SF, 8. júna predstavitelia SNS, KDH a SMK a 15. júna by mali diváci vidieť debatu politikov z SDKÚ-DS, ĽS-HZDS a SMER-u-SD. Relácia Na telo v predvolebnom období mení svoj obsah. Počas jej troch vydaní - 28. mája, 4. júna a 11. júna - vystriedajú politikov v štúdiu analytici, politológovia, ekonómovia a sociológovia. Do relácií bude moderátorka Zlatica Puškárová so svojím tímom pripravovať reportáže venované volebným témam. Parlamentné voľby budú rezonovať aj v rannom vysielaní TV Markíza. V relácii Teleráno sa 1., 8. a 15. júna, teda každý štvrtok predstavia menšie politické strany. Moderátor Maroš Košík od 7:15 do 8:15 postupne ponúkne priestor na prezentáciu Strane demokratickej ľavice, Agrárnej strane vidieka, Združeniu robotníkov Slovenska, Prosperite Slovenska, strane Nádej, Misii 21 - Novej kresťanskej demokracii, Strane občianskej slobody, Ľavicovému bloku, Občianskej konzervatívnej strane, Slovenskej ľudovej strane a Slovenskej národnej koalícii - Slovenskej vzájomnosti. Predvolebné štúdio odvysiela Markíza dvakrát - v deň volieb 17. júna a po voľbách 18. júna. Moderovať ho budú Zlatica Puškárová a Daniel Krajcer. Štúdio ponúkne divákom predbežné a konečné výsledky volieb, reportáže mapujúce dianie okolo volieb a diskusie lídrov politických strán. Televízia Markíza začne vysielať politickú reklamu 3. júna.
Slovenský rozhlas začne špeciálne vysielanie venované júnovým predčasným parlamentným voľbám zároveň s oficiálnym štartom predvolebnej kampane v médiách - v sobotu 27. mája a ukončí ho deň pred voľbami 16. júna. Okrem politickej reklamy politických subjektov, ktoré si ju objednali, bude rozhlas vysielať na Rádiu Slovensko aj diskusné relácie k voľbám. Séria 21 debát na živo, vždy so zástupcom jedného z kandidujúcich politických subjektov, bude denne po 17:00. Diskusie sa na prvom okruhu SRo - Rádiu Slovensko budú vysielať denne aj cez víkend a každá bude trvať 28,5 minúty. O poradí, v akom sa strany vo volebných diskusiách SRo predstavia, rozhodlo žrebovanie. Konkrétnych zástupcov už vyberali politické subjekty samé. Ak však pozvaný politik do diskusie nepríde, čas vyhradený na stranu, ktorú reprezentuje, prepadne. Každá politická strana či hnutie totiž podľa Jobbikovej dostali upozornenie, že nemajú nárok na náhrady. Ako ďalej informovala tlačová tajomníčka SRo Adriana Jobbiková, hosťom moderátorov diskusnej relácie - Maroša Stana a Richarda Kvasňovského, v prvej sobotňajšej predvolebnej diskusii bude predseda Slovenskej ľudovej strany (SĽS) Jozef Sásik. V nedeľu 28. mája bude hosťom líderka strany Nádej Alexandra Novotná. V pondelok 29. mája bude hosťom v štúdiu SRo podpredseda Kresťanskodemokratického hnutia (KDH) Július Brocka a v utorok 30. mája europoslankyňa za ĽS-HZDS Irena Belohorská. Jobbiková upozornila, že volebné diskusie budú môcť poslucháči sledovať aj cez web-kamery na internetovej stránke SRo http://www.slovakradio.sk. Okrem toho môžu poslucháči hosťom predvolebných diskusných relácií v daný deň od 10:00 do 12:00 adresovať svoje otázky prostredníctvom telefónneho odkazovača na bratislavskom telefónnom čísle: 02/ 57273779. Najzaujímavejšie z nich položí moderátorská dvojica - Richard Kvasňovský a Maroš Stano v rámci každodennej diskusie s jedným zástupcom politického subjektu, ktorý kandiduje vo voľbách. Rozhlas vysielanie venované júnovým parlamentným voľbám propaguje aj na svojej internetovej stránke - http://www.slovakradio.sk, v špeciálnej sekcii. Diskusie sú v SRo pre politické subjekty zdarma, politická reklama však nie. Rozhlasové politické spoty budú stáť od 3 000 do 15-tisíc korún. Politické reklamné spoty sa budú vysielať v špeciálnych reklamných blokoch. Každý deň bude šesť blokov - o 5:50, 8:50, 12:50, 14:50, 16:50 a o 22:20. V SRo chce mať počas predvolebnej kampane politickú reklamu 13 politických subjektov. Medzi stranami, ktoré budú bojovať o priazeň voličov v júnových parlamentných voľbách aj prostredníctvom svojej reklamy v SRo sú: HZDS-ĽS, SNS, SĽS, SMK, Nádej, Prosperita Slovenska, SDKÚ-DS, KSS, Smer-SD, ANO, KDH, HZD a koalícia SLNKO. Podľa Jobbikovej by SRo mal predbežne za politickú reklamu získať 1 268 000 korún. "Táto suma sa ešte zmení, pretože niektoré politické subjekty si nárok uplatnili, ale ešte neuhradili, nerozhodli sa zatiaľ, koľko vysielacieho času si kúpia," konštatovala Jobbiková. Podľa nej tak môžu urobiť do troch dní pred odvysielaním reklamy a 24 hodín pred odvysielaním poslať spot. "Politické subjekty, ktoré sa nenahlásili na politickú reklamu do 22. mája nemajú nárok na jej odvysielanie," dodala Jobbiková.