Voľby naše premilené
Dnes sa na Slovensku začína trojtýždňová predvolebná kampaň. Politické strany budú môcť po prvýkrát svoje názory prezentovať aj v súkromných elektronických médiách a rovnako si tu budú môcť zakúpiť aj politickú reklamu. Cena za 30 sekundový spot v niektorých rádiách a televíziách pohybuje od 5200 Sk do 200 tisíc bez DPH.
Zástupcovia kandidujúcich strán v parlamentných voľbách vystúpia v 14 reláciách Slovenskej televízie (STV) a 21 reláciách Slovenského rozhlasu (SRo). V každej diskusii STV budú mať priestor vždy tri strany, v SRo bude vystupovať iba jeden zástupca kandidujúcej strany. Televízna relácia bude vždy trvať 43 minút, pričom diskutujúcim sa nebude stopovať čas. V rozhlase zástupca politickej strany môže prezentovať svoje názory 28 minút a 30 sekúnd.
V STV naplánovali počas pracovných dní diskusie na 17.40 h. Diskusné trojice zostavila STV sama. Prvú diskusnú reláciu televízia odvysiela v pondelok 30. mája za účasti reprezentantov HZD, Misie 21-Novej kresťanskej demokracie a strany Nádej.
V SRo sa diskusie začnú v prvý deň volebnej kampane 27. mája o 17.08 h na okruhu Slovensko 1. Poradie diskutujúcich vyžrebovali 20. apríla za účasti zástupcov všetkých politických strán. Reláciu budú viesť dvaja moderátori. Ich prvým hosťom bude zástupca Slovenskej ľudovej strany.
Obe verejnoprávne médiá sú pripravené predávať aj vysielací čas pre politickú reklamu za obvyklú, ale pevne stanovenú cenu. Politické strany, ktoré majú o ňu záujem, musia o vysielací čas písomne požiadať do 22. mája. V STV bude každý 30-sekundový šot stáť od 30 000 Sk do 200 000 Sk, cena závisí od vysielacieho času a dňa. Denne budú tri bloky politickej reklamy, vrátane 17. júna, teda v deň volieb. V SRo bude denne šesť špeciálnych reklamných blokov, v každom po sedem politických subjektov. Cena politických spotov do 40 sekúnd sa bude pohybovať od 3000 do 15 tisíc