27. 8. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Bratislavskej formácii Lavagance sa za relatívne krátky čas jej fungovania podarilo dostať pomerne ďaleko. Kapela, ktorá spája retro zvuky 60. rokov, tarantinovskú filmovú hudbu, britpop i jemnú elektroniku, bude mať svoje miesto v najväčšej svetovej hudobnej televízii, v ktorej naštartovalo svoju kariéru mnoho známych hudobníkov svetovej popmusic. Diváci si budú môcť klip kapely Lavagance k singlu Miles pozrieť na MTV prvý raz v nedeľu 27. augusta okolo 10:45. Následne bude nasadený do rotácie klipov v známom nezávislom programe Alternative Nation.

Predstavitelia New Yorku sa rozhodli protestovať proti vysielaniu novej série reality šou Survivor, počas ktorej sa majú súťažiaci rozdeliť do etnických "kmeňov". Zástupcovia mesta chcú dnes podľa internetovej stránky spoločnosti BBC zorganizovať manifestáciu a prinútiť tak newyorskú televíznu sieť CBS, aby stiahla 13. sériu relácie, ktorá sa má na televíznych obrazovkách objaviť 14. septembra. Skupina Hispánci naprieč Amerikou program označila za "rasistickú televíziu". CBS na udalosti reagovala vyhlásením, že svojim producentom verí a v ich schopnosti zodpovedne vytvoriť reláciu má plnú dôveru. V stanovisku pritom dodáva, že sa plne stotožňuje s kontroverzným ladením formátu. Televízia v stredu oznámila, že 20 súťažiacich rozdelí na skupiny černochov, belochov, Ázijčanov a Latinskoameričanov. Neskôr ich pritom plánuje spojiť. "Myšlienka vytvoriť vojnu medzi rasami je absurdná. Ako sa vôbec môže niekto tak bezhlavo hnať za sledovanosťou?" pýta sa člen rady mesta New York John Liu. Ako dodal, relácia môže ešte zhoršiť rasovú segregáciu. Zakladateľ skupiny Hispánci naprieč Amerikou Fernando Mateo označil krok CBS za ofenzívny a lacný trik, ako si zvýšiť sledovanosť. "Účastníkov vystavia skľučujúcemu a neférovému súboju o reprezentáciu vlastnej rasy. Čo asi tak bude prežívať tím, rasa, ktorá prehrá súboj bystrosti a sily s inou rasou," rozhorčoval sa Mateo. Súťažiaci reality šou budú súťažiť o hlavnú cenu milión dolárov (30 miliónov Sk) na Cook Islands v južnom Pacifiku.

Matt LeBlanc bude musieť čeliť žalobe za ohováranie. Istá žena totiž tvrdí, že na jej adresu robil sexuálne vyhlásenia, neskôr publikované v denníku National Enquirer. V žalobe, ktorú podali na losangeleskom Najvyššom súde, Stephanie Stephens píše, že LeBlanc v auguste 2005 povedal istej nešpecifikovanej osobe, že je sexuálne agresívna, v súkromnej miestnosti mu tancovala v lone a na svojom pracovisku mu dala noc plnú sexuálnych orgií. Ako však dodáva nikdy voči hercovi známemu najmä zo seriálu Priatelia nič také neurobila. V žalobe sa tiež uvádza, že sexuálny kontakt medzi žalobkyňou a obvineným sa odohral v súkromí Stephensovej rezidencie.

Victoria Beckham by mala uvádzať jej vlastnú fashion reality show v americkej televízii. Simon Fuller, bývalý manažér Posh v čase Spice Girls, oznámil, že show ba mala byť podobná britskej Next Top Model. Posh nie je cudzia svetu módy. Nielen preto, že míňa milióny euro na svoje oblečenie , ale má aj vlastnú značku jeansov Rock 'n' Republic. Medzitým,aj ďalšia bývala Spice Emma Bunton bude účinkovať v americkej televízii. Oznámil to takisto Fuller.

Spoločnosť Cisco Systems definitívne potvrdila ukončenie rokovaní o kúpe kalifornskej spoločnosti Arroyo Video Solutions, Inc., ktorá je vedúcou spoločnosťou v oblasti next generation riešení pre poskytovateľov televízneho vysielania on-demand a súvisiacich služieb. Akvizícia by mala posilniť produktové portfólio Cisco určené pre káblových, mobilných aj fixných operátorov. Predaj spoločnosti v hodnote 92 mil. USD by sa mal uskutočniť do konca októbra 2006. Produktové portfólio a zamestnanci Arroyo budú integrovaní do skupiny Cisco Cable & Video Initiatives Group. Integrácia platformy Arroyo do architektonickej štruktúry siete IP-NGN umožní zrýchlenie tvorby a distribúcie video záznamov, interaktívnych mediálnych produktov a reklamných služieb v rastúcom sektore koncových komunikačných zariadení - televíznych prijímačov, osobných počítačov, mobilných telefónov a ďalších prístrojov podporujúcich mediálne prenosy. „Zábavný priemysel prechádza zásadnými zmenami. Zvyšuje sa dopyt po individualisticky orientovaných službách on-demand. Priemysel rýchlo prechádza od konceptu „video on-demand“ ku konceptu „čokoľvek on-demand“, pričom okrem typu a charakteru prenášaných dát sa menia aj prenosové kanály a prijímacie zariadenia. Produkty spoločnosti Cisco umožňujú realizovať tieto koncepty v praxi,“ povedal Michelangelo A. Volpi, senior vice prezident Cisco pre routing a služby service providerom. „Pridaním inovatívneho softvéru Arroyo sa rozširuje spektrum spôsobov dodávania mediálneho obsahu. Operátori budú schopní dodať zákazníkom svoje produkty ľubovoľným spôsobom a na všetky druhy koncových zariadení.“