EU MEDIA NEWS
Poslanci Európskeho parlamentu včera schválili návrh smernice, ktorej cieľom je väčšia regulácia televíznej reklamy v celej EÚ. Zásadnou zmenou je to, že relácie by mohli byť prerušované reklamou každých 30 minut, namiesto súčasných 45 minút. Verdikt ale nie je definitívny. Na podobe smernice sa ešte musia zhodnúť členské štáty. Zníženie časového obmedzenia je ale jedným z mála bodov, kde europoslanci predpisy zmiernili. Ostatné body reklamu viac regulujú. Zmeny sa týkajú aj umiestňovania reklamných výrobkov v reláciách (tzv. product placement). Z nového opatrenia vyplývá, že by mali býť v rámci celej EÚ zakázáné reklamné produkty v detských reláciách, dokumentoch a v spravodajstve. Programy, v ktorých sú reklamné produkty umiestnené, by maly byť novo označené na začiatku a na konci vysielania. Každých 20 minút by sa na obrazovke mala objaviť informácia o tom, že sa v relácii nachádza platená reklama.
EÚ chce ale ovpyvniť aj vysielanie na internete. Smernica rozlišuje medzi takzvaným lineárnym (normálnym) a nelineárnym vysielaním (na vyžiadanie). Prísne pravidla sa nebudú týkať programov na vyžiadanie.
Návrh smernice je rozšírením zákona z roku 1989, ktorý je známy aj ako "Televízia bez hraníc".