SLOVAK MEDIA NEWS
Televízia JOJ sa prispôsobí novým pravidlám a stíši reklamu vo vysielaní. Ako povedal hovorca televízie Ľudovít Tóth, ani v minulosti nemali problém s tým, aby začali platiť takéto zmeny. Televízia Markíza takisto bude rešpektovať nové pravidlá, ktoré zakazujú hlasnejšiu reklamu. Podľa vedúcej PR TV Markíza Ivany Semjanovej, televízia si však nemyslí, že ide o hlavný problém televízneho vysielania.
Stop hlasnejšej reklame dnes dali poslanci, keď schválili novelu zákona o vysielaní a retransmisii. Podľa nej reklama a telenákup sa nebude môcť vysielať hlasnejšie ako ostatný program. Predkladateľka novely - poslankyňa ĽS-HZDS Zdenka Kramplová tvrdí, že novela zabráni, aby vysielaná reklama s vyššou intenzitou zvuku sústavne obťažovala divákov v snahe vzbudzovať ich pozornosť, najmä tých, ktorí sa nevedia a nemôžu brániť, čiže deti. Vláda návrh po stanovisku Ministerstva kultúry SR neschválila, naopak, parlamentné výbory návrh podporili.