MEDIA NEWS
Na reklamu v médiách tento rok české firmy minuli 18,248 miliardy Kč, v prepočte 22,88 miliardy Sk. V porovnaní s minulým rokom je to nárast iba o 2 %, a to aj napriek tomu, že uplynulý rok bol bohatý na športové udalosti, ktoré reklamných inzerentov priťahujú.
Omnoho vyššie výdavky však čakajú inzerenti v nasledujúcom roku - podľa odhadov spoločnosti ARBOmedia až 19,3 miliardy Kč. Medzi najväčších inzerentov v tomto roku patrili telefónni operátori. Podľa monitoringu A-COnnect za prvých 11 mesiacov tohto roku najviac do médií vložila nástupnícka firma Českého Telecomu a Eurotelu, Telefónica O2, ktorá si kúpila reklamu za viac ako 1,5 miliardy Kč. Druhý je Vodafone, tretia je potravinárska firma Nestlé.
V budúcom roku sa tempo rastu výdavkov na reklamu opäť zvýši. Podľa odhadov ARBOmedia, by mali firmy za reklamu utratiť o 5,7 % viac ako tento rok.