6. 1. 2012

Zomrela Eve Arnold

Zomrela Eve Arnold

Zomrela fotografka Eve Arnold, medzi ktorej objekty patrila aj Marilyn Monroe. Ako informovala fotoagentúra Magnum, umelkyňa zomrela v pokoji vo veku 99 rokov v londýnskom hospici. Arnold sa narodila v apríli 1912 vo Filadelfii do rodiny ruských imigrantov. Svoju kariéru odštartovala v 40. rokoch minulého storočia po absolvovaní šesťtýždňového kurzu fotografovania v New Yorku. Počas zlatej éry fotožurnalistiky pracovala pre Picture Post, Time či magazín Life. Fotila newyorských barmanov, kubánskych rybárov, ale aj osobnosti ako Joan Crawford, Elizabeth Taylor, Jacqueline Kennedy alebo Margaret Thatcher. Bola známa aj priateľskými vzťahmi s ľuďmi, ktorí sa objavili na jej fotografiách. "Ak sa o ľudí zaujímate, ale rešpektujete ich súkromie, ponúknu vám zo seba časť, ktorú môžete použiť," povedala v rozhovore pre BBC v roku 2002. K jej najslávnejším záberom patrili portréty Marilyn Monroe, na ktorých pracovala desaťročie a vydala ich vo svojej knihe Marilyn Monroe: An Appreciation. "Témy sa v mojich prácach stále opakujú. Bola som chudobná a chcela som zdokumentovať chudobu, stratila som dieťa a bola som posadnutá narodením, zaujímala som sa o politiku a chcela som vedieť, ako to ovplyvňuje naše životy, som žena a chcela som o ženách vedieť viac," povedala v jednom z interview. Informácie pochádzajú z webovej stránky http://www.hollywoodreporter.com/.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.