31. 7. 2012

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS







O tri mesačné platy príde bývalý šéf Slovenskej televízie Štefan Nižňanský. V stanovenom termíne totiž nepodal majetkové priznanie. Nižňanský v liste vysvetľuje, že priznanie zaslal vtedajšiemu predsedovi Národnej rady SR Pavlovi Hrušovkému včas. Následne vraj zistil, že sa oznámenie s prílohami do výboru pre nezlučiteľnosť funkcií nedostali, aktualizoval teda dátum a poslal tlačivá do parlamentu. Tým považuje svoju povinnosť za splnenú.
Poslanec za SaS Peter Osuský uviedol, že sekretariát výboru si vyžiadal korešpondenciu niekdajšieho šéfa parlamentu a zistil, že jeho obsahom neboli oznámenia, ako uvádza Nižňanský, ale sťažnosť na tvrdosť zákona, diskrimináciu a poškodenia práv. Nižňanský sa tiež odvoláva na údajnú korešpondenciu medzi ním a výborom pre nezlučiteľnosť funkcií. "Avšak výbor žiadnu korešpondenciu tohto druhu neeviduje," uzavrel Osuský.







V prvej polovici tohto roka odvysielali slovenské televízie o päť percent viac reklamy, ako v rovnakom období minulého roka. Reklama tak na obrazovkách zabrala takmer 2170 hodín. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti TNS Slovakia.
Rádiá odvysielali o tri percentá viac reklamy (975 hodín), naopak printové médiá obsadili inzerciou o dve percentá menej plochy ako vlani. Celkovo tak inzerovali na 25.071 stranách.
Ako ďalej vyplýva z údajov monitoringu, v prvej polovici tohto roka došlo k celkovému nárastu reklamných výdavkov o 12 percent. Tie tak dosiahli úroveň 451 miliónov eur. V porovnaní s prvou polovicou roka 2011 zrástol objem reklamy najviac v televíziách, a to o 17 percent. Najnižší nárast zaznamenal outdoor (2,8 percenta) a naopak pokles zaznamenali magazíny (-3,2 percenta).
Najviac komunikovanou komoditou boli osobné automobily. Na reklamách na ne minuli zadávatelia 33.818.328 eur. Nasledovali supermarkety (14.426.177 eur) a ponuka postpaid gsm služieb mobilných operátorov (12.967.675 eur). Na propagáciu desiatich najviac komunikovaných segmentov minuli zadávatelia 27 percent z celkového objemu výdavkov na reklamu v prvej polovici tohto roka.
TOP 10 zadávateľov investovalo do reklamy 22 percent celkových reklamných výdavkov. Najväčším zadávateľom reklamy bol Slovak Telekom, ktorý minul na reklame vyše 20 miliónov, za ním nasledoval Orange s vyše 15 miliónmi. Toto poradie bolo rovnaké aj vlani. Unilever vytlačil z tretej pozície Henkel. Kým minulý rok boli v TOP 10 dve banky – Tatra banka a Slovenská sporiteľňa, tento rok sa medzi najväčších zadávateľov dostala ako jediná banková inštitúcia Poštová banka.
TASR informovala Vladimíra Bunčáková zo spoločnosti TNS Slovakia.


Copyright © TASR 2012