27. 3. 2014

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ



Najsledovanejší zo štvorice televíznych duelov Róberta Fica a Andreja Kisku pred druhým kolom prezidentských volieb bol duel v televízii Markíza. Vyplýva to z čísiel, ktoré TASR poskytli jednotliví vysielatelia.
Súkromná Markíza duel odvysielala v utorok (25. 3.) v skorých nočných hodinách. Pozrelo si ho nad 475.000 divákov. Moderovala ho Zlatica Puškárová.
Včerajší záverečný televízny duel Fica a Kisku vo verejnoprávnej RTVS (moderátori Martin Strižinec a Braňo Dobšinský) si potom v hlavnom vysielacom čase pozrelo viac ako 319.000 divákov. Premiéra nedeľného duelu v spravodajskej TA3 (moderátori Pavol Bielik a Ľuba Oravová) mala sledovanosť cez 240.000 divákov.
Najmenší záujem mala verejnosť o sobotňajší (23. 3.), takzvaný rozhlasový duel v RTVS (moderátor Braňo Dobšinský). Dosiahol v najširšej cieľovej skupine 12+ rating viac ako 104.000 televíznych divákov.
Zmenila sa tak úspešnosť jednotlivých televízií a zároveň platí, že o politiku bol pred druhým kolom volieb prezidenta väčší záujem. Pred prvým kolom bola najsledovanejšia záverečná televízna diskusia v RTVS. V stredu 12. marca večer si ju pozrelo 332.000 divákov, následnú debatu na Markíze 325.000 divákov. Záverečnú diskusiu videlo 9. marca na TA3 147.000 divákov.
RTVS ani Markíza svoje výsledky nekomentovali. Výrobný riaditeľ TA3 Igor Čekirda pre TASR zdôraznil, že ich duel bol v nedeľu (23. 3.) predpoludním s podielom (share) 21,5 percenta jednotkou na trhu v danom momente, čo je pre spravodajskú televíziu výnimočné.
Trhový podiel utorkového duelu na Markíze bol 30,5 percenta, stredajšieho v RTVS 15,2 percenta a sobotnej debaty v RTVS 19 percent.
TA3 ako jediná duel dvakrát reprízovala. Jej kumulatívny rating (sledovanosť premiéry a dvoch repríz) bol 412 tisíc divákov, čo prekonala pred druhým kolom Markíza.
Verejnoprávna RTVS oba duely paralelne vysielala na svojom prvom televíznom a rozhlasovom okruhu. O duel TA3 prejavila záujem česká verejnoprávna spravodajská televízia ČT24.
Záujem verejnosti o finále prezidentských volieb ilustruje aj takzvaný reach, čo je parameter, ktorý hovorí o zásahu relácie. Aspoň minútu duel na TA3 a jeho dve reprízy sledovalo 900.000 divákov. Súboj zostávajúcich dvoch prezidentských kandidátov na Markíze potom zasiahol 798.000 divákov a stredajší duel v RTVS 615.000 divákov (zaokrúhlené čísla).

Copyright © TASR 2013