24. 5. 2014

RTVS NEWS

RTVS NEWS


Stať sa novým koncesionárom je jednoduchšie. V snahe zlepšiť výber tzv. koncesionárskych poplatkov za vysielanie verejnoprávneho rozhlasu a verejnoprávnej televízie zjednodušil Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) registráciu na platbu koncesionárskych poplatkov. Ako agentúru SITA informoval PR manažér RTVS Juraj Kadáš, RTVS zaradila do vysielania spot, v ktorom prostredníctvom nového člena tímu "Koncesionárika" predstavuje zjednodušené spôsoby registrácie na platbu koncesionárskych poplatkov. Nový spot s Koncesionárikom nadväzuje na marketingový projekt Hodnoty verejnoprávnosti, ktorý RTVS predstavila v novembri minulého roka. "Hlavným zámerom je prezentácia troch efektívnych spôsobov registrácie k platbe koncesií, a to online cez web http://www.rtvs.sk, prostredníctvom Slovenskej pošty alebo SMS," informuje ďalej RTVS v tlačovej správe.
Zámerom RTVS je informovať ľudí, ktorí sa prvýkrát registrujú ako koncesionári a jednoduchou formou im vysvetliť postup. "Naším cieľom je poukázať na jednoduchosť procesu registrácie. Vsadili sme na kombináciu milej 3D postavičky a animovanej grafiky v čistom 3D priestore. Ukazujeme tak, že registrácia je jednoduchá, dá sa hravo zvládnuť," cituje tlačová správa riaditeľku marketingu a komunikácie RTVS Dašu Matušíkovú. Sekundárnym cieľom pritom podľa RTVSje "upozorniť, že verejnoprávnosť je služba, ktorá nie je zadarmo". Kampaň venovaná zvýšeniu počtu koncesionárov ako aj zlepšeniu výberu úhrad za vysielanie RTVS sa predstaví v televíznych spotoch na Jednotke a Dvojke a taktiež v rozhlase - vo vysielaní rádií Slovensko, Regina, Devín a Rádia_FM. Doplní ju inzercia v tlači a na internete. Spot ku kampani RTVS je dostupný na Youtube RTVS http://youtu.be/wzie_ITOVZE .
Vedenie RTVS tvrdí, že bez zmeny financovania je rozvoj programu RTVS nemožný. Jedným z hlavných dôvodov dlhodobého finančného problému RTVS je nízky tzv. koncesionársky poplatok. Hlavný zdroj RTVS - úhrady za vysielanie sa desať rokov nezvyšoval a patrí k najnižším v Európe. Základný poplatok je 4,64 eura mesačne na jednu domácnosť. Generálny riaditeľ RTVS Václav Mika plánuje preto v blízkej budúcnosti predstaviť možnosti zmeny zlej finančnej situácie verejnoprávnej rádiotelevízie. Ako Mika povedal 15. mája na rokovaní Rady RTVS, bez zmeny financovania je rozvoj Rozhlasu a televízie Slovenska do budúcna nemožný, limitovaný a nie je možné udržať programové priority verejnoprávnej televízie a rozhlasu. Podľa údajov RTVS sa na televíznej Jednotke vysiela približne 50 percent žánrov odlišných od ponuky komerčných televízií a na Dvojke je to takmer 90 percent programov vo verejnom záujme. Vo vysielaní Slovenského rozhlasu tvorí program verejnej služby približne 80 percent.
Kampaň o poslaní verejnoprávnosti spustil RTVS vlani v auguste komunikačnou kampaňou Bez reklamy. Poukazoval v nej na to, že verejnoprávne médium neprerušuje správy, rozhlasové hry, filmy či seriály reklamou. Na jeseň na kampaň Bez reklamy nadviazal projekt Hodnoty verejnoprávnosti. Jeho cieľom je dostať do povedomia ľudí šesť základných hodnôt verejnoprávnosti: univerzálnosť, nezávislosť, kvalita, rozmanitosť, inovácia a zodpovednosť. Vyvrcholením celej kampane má byť prijatie charty verejnoprávnosti, ktorá zaviaže vedenie RTVS voči verejnosti rešpektovať obsah verejnoprávnosti.

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.