25. 6. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Olympijský víťaz v atletickom desaťboji Roman Šebrle sa vydáva na moderátorskú dráhu. Od nedele bude moderovať hlavné správy jednej z českých súkromných televíznych spoločností. Tridsaťdeväťročný rodák z Lanškrouna v súčasnosti tvrdo trénuje, namiesto šprintov či hodov však piluje výslovnosť a intonáciu.
"Keď ma kontaktovali, vedel som, že dostanem nejakú ponuku. Myslel som si však, že sa pripravuje nejaký športový magazín. Keď mi povedali, že ide o hlavné správy, najskôr som sa smial. Až potom mi došlo, že to myslia vážne. Vzal som si týždeň na rozmyslenie. Je to pre mňa niečo úplne nové. V roku 2008 som dostal ponuku moderovať českú Miss, čo som odmietol, pretože som sa týmto smerom nepozeral. Teraz som si povedal, že mám rád výzvy," povedal v rozhovore pre český denník Sport Šebrle, ktorý má za sebou aj kamerové skúšky.
"Prekvapilo ma, že čítanie je niečo úplne iné. Čítam deťom rozprávky a myslím si, že nie zle. Ale toto je iné. Všetko sa musí inak vyslovovať. Po sedemnástich rokoch v atletike som s tým nemal žiadnu skúsenosť," doplnil Šebrle, ktorý vytvorí moderátorskú dvojicu s českou Miss 2013 Gabrielou Kratochvílovou. Moderovanie chce v budúcnosti kombinovať s kariérou golfistu, ktorú začal len nedávno.

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Porotu v britskom procese v prípade škandálu okolo nelegálneho odpočúvania telefónov dnes rozpustili po tom, ako nedospela k dohode v tom, či je bývalý tlačový tajomník premiéra Davida Camerona Andy Coulson vinným zo schválenia nelegálnych platieb.
Coulsona, ktorý bol šéfredaktorom bulvárneho týždenníka News of the World, uznala porota v utorok po osemmesačnom procese vinným zo spolupáchateľstva pri nelegálnom prenikaní do telefónov a hlasových schránok s cieľom získať exkluzívne informácie pre správy o politikoch, celebritách i obetiach zločinov.
Rozsudok o výške trestu vynesie londýnsky súd budúci týždeň, keď sudca tiež zváži možnosť nového procesu v prípade obvinení z nelegálnych platieb štátnym zamestnancom.
Cameron v utorok zverejnil "plné a úprimné" ospravedlnenie verejnosti s tým, že veril ubezpečeniam Coulsona o nevine, čo označil za chybu.
Dnes sa Cameron ospravedlnil aj v parlamente. "Preberám úplnú zodpovednosť za zamestnanie Andyho Coulsona, urobil som to na základe uistení, ktoré som dostal. Je mi to ľúto, bolo to nesprávne rozhodnutie," povedal premiér poslancom.
Líder opozičnej Labouristickej strany Ed Miliband však v búrlivej diskusii opakovane spochybnil úsudok Camerona s tým, že premiér úmyselne ignoroval varovania pred Coulsonom a nedokázal odpovedať na sériu otázok o škandále.
"Na tohto premiéra si budú vždy spomínať ako na vôbec prvého držiteľa jeho funkcie, ktorý priviedol zločinca do srdca Downing Street," vyhlásil Miliband.
Politickí oponenti už v minulosti kritizovali Camerona za to, že Coulsona zamestnal v čase, keď už začali vychádzať najavo prípady nelegálneho odpočúvania v týždenníku News of the World. Coulson odstúpil z funkcie šéfredaktora v roku 2007, keď dvoch pracovníkov novín uväznili za odpočúvanie telefónov. Následne začal pracovať ako vedúci komunikačného oddelenia Cameronovej vtedy ešte opozičnej Konzervatívnej strany. Po Cameronovom nástupe do úradu premiéra v máji 2010 sa stal šéfom jeho tlačového tímu. Zo svojho postu Coulson odišiel v januári 2011 v súvislosti so škandálom okolo odpočúvania.


Copyright © TASR 2014