5. 12. 2014

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Objem internetovej reklamy za prvý polrok tohto roka na Slovensku dosiahol 35,75 mil. eur. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka tak vzrástol o 15,5 %. Informovala o tom spoločnosť IAB Slovakia. V prvej polovici roka firma pristúpila k prerozdeleniu objemu nečlenských médií medzi takzvané paid for search a display. "Cieľom nového prerozdelenia bolo dostať sa k reálnejšiemu objemu display reklamy," uviedla spoločnosť.
Zo sumárneho pohľadu dosiahla kategória paid for search a display v sledovanom období hodnotu 26,16 mil. eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje nárast o 11,8 %. Podľa IAB Slovakia sa pod rast podpísali najmä nečlenské nadnárodné médiá. "Slovenský "display" sa v raste v tomto polroku zastavil. Hodnota display trhu však predstavuje zaujímavú príležitosť a signál pre všetkých hráčov o jej nové prerozdelenie v ďalšom období," konštatovala spoločnosť.
Kategória classifieds and directories vykázala nárast oproti prvému polroku 2013 o 26,8 %. Na tomto raste sa podľa zverejnených informácií podieľali všetky médiá na trhu. IAB Slovakia zatiaľ nezverejnila dáta a odhad k vývoju video a mobilnej/tabletovej reklamy.
IAB Slovakia, predtým Asociácia internetových médií, vznikla v máji 2005 ako združenie subjektov pôsobiacich na slovenskom internetovom trhu. Jej cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia 37 členov.

©2014, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.