14. 10. 2018

Keď do RTVS píše magor

Keď do RTVS píše magor

Vážený pán redaktor,

mrzí ma, že pôvodne dohodnuté podmienky odrazu neplatia a Vy to, aby sme natáčenie rozhovoru snímali už odmietate. Pred pár dňami som Vám okrem iného napísal toto:

„Veľmi vítam rozhovor s Vami, ale netuším nič o jeho dramaturgii. Ak by to malo byť o tom, že veď dajme priestor pomätencovi a potom prídu psychiatri, analytici, odborníci na výklad mysle a celebrity z NGO tak potom nie, ďakujem. Takýchto jednostranných podliactiev bez možnosti vyjadriť sa k tomu už bolo až až. Ak by som s nimi viedol live dialóg, nemám s tým najmenší problém a my ich už roky k tomu vyzývame. O tendenčne zostrihaný materiál ale naozaj záujem nemám. Na to majú už roky svoje infokanály strážne psy totality.

Čiže ak máte záujem spraviť so mnou rozhovor bez manipulácií, som 100% za a pýtať sa môžete všetko, čo máte na srdci, na všetko vám rád odpoviem. Sledovanosť bude myslím brutálna.

Budeme tam samozrejme snímať záložný materiál.“

Na tento mail ste reagovali, že sa môžem spoľahnúť. Teraz však už nesúhlasíte, „snímanie záložného materiálu“ ste podľa Vašich slov pochopili ako nahrávanie na diktafón, ktoré sa navyše ani nesmie zverejniť. Dokonca ste zmenili aj pôvodný plán natáčať v našej redakcii ale podmieňujete to natáčaním v budove televízie.

Nemajte mi to za zlé ale na takúto hru ja nie som ochotný pristúpiť. Absolútne nerozumiem tomu, prečo by som ja ako respondent nemohol vysielať a robiť obrazový záznam s rozhovoru so mnou. Veď ho dokonca pripravuje verejno-právne médium, ktoré si občania platia. Ak teda aj po tomto e-maili odmietate dohodnuté podmienky, potom Vás žiadam, aby v prípadnej relácii vyšlo moje stanovisko:

„Šéfredaktor a vydavateľ mesačníka Zem &Vek požiadal o možnosť snímania záložného materiálu. Keďže mu to umožnené nebolo, z dôvodu ochrany svojho mena, redaktorov aj čitateľov sa odmietol pripravovaného zostrihu zúčastniť.“

Srdečne

Tibor Eliot Rostas