23. 1. 2019

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Najväčšia poľská opozičná strana, Občianska platforma, bojkotuje verejnoprávnu televíziu. Bojkot potrvá, kým skončí súčasné vedenie televízie, dosadené vládnou stranou PiS.
Strana televíziu obvinila, že sa z nej stal nástroj politickej propagandy.
Vedenie OP preto vyzvalo svojich predstaviteľov v celoštátnej politike aj na regionálnej úrovni, aby prestali chodiť do všetkých programov TVP.
Opozičná OP sa dlhodobo sťažuje, že za vlády PiS prestala TVP plniť úlohu verejnoprávneho média

Copyright © ČTK 2019


Novou šéfredaktorkou stanice ČRo Vltava sa od 1. 2. 2019 stane Jaroslava Haladová. Doteraz pôsobila ako editorka redakcie kultúrnej publicistiky.

Egyptský súd odsúdil na rok väzenia televízneho moderátora Muhammada Ghajtího, ktorý si do svojho programu pozval homosexuálneho hosťa. Ten hovoril o skúsenostiach sexuálneho pracovníka aj o vzťahu s inými mužom. Moderátor bol uznaný vinným z podnecovania nemravnosťou a pohŕdanie náboženstvom, zatiaľ je na slobode a proti trestu sa môže odvolať

Zdroj: Newsroom ČT24

Daniela Hantuchová je na prvom tenisovom vrchole sezóny Australian Open v Melbourne opäť ako na roztrhanie. Rozdiel je len v tom, že po 17 rokoch vymenila tenisovú raketu za mikrofón. Niekdajšia svetová päťka a semifinalistka Australian Open 2008 spolupracuje s viacerými televíznymi stanicami ako Fox Sports či Tennis Channel. Pre Fox Sports komentovala predtým už aj dianie na Wimbledone či US Open.
"Som šťastná, ako to celé odštartovalo a je o mňa záujem. Nečakala som, že naberie takú rýchlosť tá moja druhá kariéra. Pripomína mi to tenis, keď som tiež takto rýchlo vystrelila. Veľmi si to vážim," uviedla Daniela Hantuchová v rozhovore pre Slovenský rozhlas. Tridsaťpäťročná sympatická Slovenka prichádza do kontaktu s tými najväčšími hviezdami tenisového proficirkusu, ku ktorým ešte pred pár rokmi sama patrila.
"Dlhé roky sa poznáme, preto hráči cítia, že sa neopýtam hlúposť. Sú oveľa viac otvorenejší, mám k nim ľahší prístup. Počas US Open v New Yorku som počas jedného dňa spovedala Rafaela Nadala, Rogera Federera, Andyho Murrayho aj Juana Martína Del Potra. Bola to najkrajšia skúsenosť doteraz. Bola som veľmi milo prekvapená ich reakciami. Vtedy som robila pre tri stanice naraz, začala som o šiestej ráno a skončila o jedenástej večer," pokračovala držiteľka kariérneho Grand Slamu v miešanej štvorhre či dvojnásobná finalistka z deblovej súťaže na turnajoch "veľkej štvorky".
Hantuchová naznačila, že jej deň za mikrofónom je nezvyčajne dlhý. Zároveň priznala, že sa inak díva na prácu novinárov ako v čase svojej aktívnej kariéry. "Mám oveľa väčší rešpekt. Ako hráčka som nikdy nebola taká unavená ako teraz, keď v čase grandslamového turnaja idem naplno. A ako sa cítim po komentovaní? Treba si uvedomiť, že angličtina nie je môj rodný jazyk a dvadsať minút nie som schopná poriadne ani rozmýšľať. Samozrejme, snažím sa nastaviť kalendár tak, aby som mala aj voľný čas. Strážim si to tak, aby toho nebolo priveľa a mala čas aj na normálny život," dodala čerstvá držiteľka Radu Ľudovíta Štúra I. triedy za mimoriadne zásluhy o rozvoj v oblasti športu a za šírenie dobrého mena SR v zahraničí.
Daniela Hantuchová na Australian Open úplne nezanevrela ani na tenis s raketou v ruke. V Melbourne po boku slávnej Američanky s českým rodiskom Martiny Navrátilovej hrajú deblovú súťaž legiend. V prvom súboji zdolali americko-rakúske duo Mary Joe Fernandezová - Barbara Schettová 4:3 (0), 4:1. V stredu čaká na Hantuchovú a Navrátilovú súboj proti americko-austrálskemu páru Lindsey Davenportová - Rennae Stubbsová.

Iránske ministerstvo zahraničia si predvolalo švajčiarskeho veľvyslanca v Teheráne v súvislosti so zadržaním moderátorky iránskej štátnej televízie v USA. Informovala o tom štátna tlačová agentúra IRNA, ktorá citovala hovorcu ministerstva. Teherán podľa neho počas stretnutia s veľvyslancom vyjadril "rázny protest" voči zadržaniu Marzieh Hashemi, ktorá je pôvodom Američanka, a požadoval jej "bezpodmienečné" prepustenie.
Švajčiarske veľvyslanectvo sa stará o záujmy Washingtonu v Teheráne, pripomína agentúra AP.
Hashemi zadržali v USA ako korunnú svedkyňu, zatiaľ však nie je známe v akom prípade. Moderátorka sa už dvakrát postavila pred amerického okresného sudcu. Hashemi zadržiavajú od minulého týždňa. Americkí predstavitelia uviedli, že sa predpokladá, že ju prepustia okamžite po tom, čo skompletizuje svoje svedectvo. Nie je však známe, kedy sa tak stane.

©2019, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.