14. 4. 2020

Veľká noc patrila Markíze, jasne zvíťazila každý sviatočný večer


Veľká noc patrila Markíze, jasne 

zvíťazila každý sviatočný večer

Sobotná premiéra českej romantickej komédie Ženy v běhu sa stala doposiaľ najsledovanejším filmom od začiatku tohto roka, absolútnym víťazom celej Veľkej noci sú pondelkové Televízne noviny.

Televízia Markíza sa stala jednoznačným víťazom uplynulých veľkonočných sviatkov, vďaka atraktívnym premiérovým filmom či obľúbenej SuperStar porazila konkurenčnú programovú ponuku v každý jeden sviatočný večer.
Aj na Veľký piatok, 10. apríla 2020, si zvýšený divácky záujem udržali večerné spravodajské relácie, Počasie (rating 12,2 % / share 30,0 %), Televízne noviny (rating 11,4 % / share 29,5 %) a Športové noviny (rating 10,1 % / share 24,3 %) obsadili v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 tri najvyššie priečky v rebríčku sledovanosti. Počasie sa stalo najsledovanejším programom dňa aj v širšej cieľovej skupine 12+, keď si ho nenechalo ujsť celkovo 635-tisíc divákov.
Piatkový večer ovládla premiéra dobrodružného kinohitu Wonder Woman, ktorý v cieľovej skupine 12-54 dosiahol skvelý rating 10,0 % a trhový podiel 24,4 %. Konkurencia výrazne zaostala, film Na vlásku zaznamenal na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 15,2 % a film Volajte ma František na Jednotke RTVS podiel na trhu 6,0 %. Akčný príbeh slávnej komiksovej superhrdinky si vychutnalo celkovo 422-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Na obrazovkách televízie Doma si divákov doslova podmanil skutočný príbeh Nebo nie je výmysel, ktorý prekonal niekoľkoročné rekordy tejto stanice. V cieľovej skupine 12-54 išlo s ratingom 4,7 % a trhovým podielom 10,7 % o jej najsledovanejší program od decembra 2015. Neuveriteľný príbeh chlapčeka o výlete do neba a späť spríjemnil piatkový večer až 276-tisíc divákom starších ako 12 rokov.
Biela sobota, 11. apríl 2020, priniesla nový najsledovanejší film tohto roka, ktorým sa v cieľovej skupine 12-54 stala slovenská premiéra českej romantickej komédie Ženy v běhu s excelentným ratingom 15,0 % a trhovým podielom 31,9 %. Konkurenčný film Veľký dar zaznamenal na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine výrazne nižší trhový podiel 16,8 % a film Uzly a pomaranče na Jednotke RTVS podiel na trhu iba 3,9 %. V oboch hlavných cieľových skupinách sa Ženy v běhu stali najsledovanejším programom dňa, v širšej cieľovej skupine 12+ si hviezdne obsadená snímka získala až 630-tisíc divákov.
Ďalšie priečky v sobotnom rebríčku sledovanosti obsadili v cieľovej skupine 12-54 spravodajské relácie Počasie (rating 11,0 % / share 24,6 %), Športové noviny (rating 10,0 % / share 21,8 %) a Televízne noviny (rating 9,3 % / share 24,1 %).
Aj Veľkonočná nedeľa, 12. apríl 2020, tradične patrila celosvetovo najúspešnejšej speváckej súťaži SuperStar. V cieľovej skupine 12-54 sa stala najsledovanejším programom dňa v rámci celého trhu, keď v rámci aktuálneho ročníka dorovnala svoj doposiaľ druhý najvyšší rating 13,0 % a dosiahla nadpriemerný trhový podiel 28,8 %. Konkurenčný film Tomb Raider zaznamenal na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 21,0 % a film Dáždnik svätého Petra na Jednotke RTVS podiel na trhu 7,6 %. Prvý dramatický Super výber si nenechalo ujsť 566-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je doposiaľ druhý najlepší výsledok.
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ sa najsledovanejším nedeľným programom stala relácia Počasie s 678-tisíc divákmi pri obrazovkách. V cieľovej skupine 12-54 jej patrilo druhé miesto s ratingom 11,9 % a trhovým podielom 28,8 %. Trojicu najsledovanejších programov dňa uzatvárajú Televízne noviny (rating 10,4 % / share 27,2 % v CS 12-54).
Na obrazovkách televízie Doma výrazne zabodoval kultový seriál Anna zo Zeleného domu (rating 2,3 % / share 7,2 % a rating 2,6 % / share 6,5 % v CS 12-54).
Absolútne najsledovanejším programom celých veľkonočných sviatkov sa stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané na Veľkonočný pondelok, 13. apríla 2020. V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo fantastický rating 15,1 % a rovnako aj trhový podiel 32,3 %. Aktuálne informácie z domova i zo sveta Markíza sprostredkovala až 793-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov. Trojicu divácky najúspešnejších programov dňa uzatvárajú nasledujúce relácie Počasie (rating 14,7 % / share 30,6 % v CS 12-54) a Športové noviny (rating 11,8 % / share 25,3 % v CS 12-54).
V rámci večernej programovej ponuky si opäť najviac divákov vybralo Markízu, premiéra francúzskej akčnej komédie Taxi 5 zvíťazila s ratingom 11,0 % a trhovým podielom 24,8 % v cieľovej skupine 12-54. Piate pokračovanie legendárnej filmovej série si vychutnalo celkovo 469-tisíc divákov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA