7. 9. 2021

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Poland's president Andrzej Duda tests positive for coronavirus
Poľský prezident Andrzej Duda je pripravený vetovať spornú novelu mediálneho zákona, ktorá by umožňovala vlastníctvo médií v Poľsku iba subjektom sídliacim v krajinách Európskeho hospodárskeho priestoru (EHS). Vyhlásil to v pondelok v Rádiu ZET šéf prezidentskej kancelárie Pawel Szrot, informovala agentúra PAP.
Podľa novely zákona subjekty vlastniace médiá v Poľsku nesmú byť závislé od spoločností či osôb registrovaných mimo EHS. Za novelu v auguste hlasovalo 228 poslancov, 216 bolo proti a desať sa zdržalo. Opozícia tento zákon vníma ako útok na súkromnú televíziu TVN24, ktorú vlastní americká spoločnosť Discovery prostredníctvom subjektu registrovaného v Holandsku. Vláda však tvrdí, že zákon má zamedziť šíreniu vplyvu Ruska a Číny.
Ako uviedol Szrot, Duda sa v súvislosti so zákonom obáva o jeho nepriaznivý dosah na "hospodársku slobodu, slobodu prejavu a vzťahy so zahraničnými partnermi".
"Prezident to povedal jasne - a ja som to v jeho mene tlmočil vládnej strane a iniciátorom tohto projektu -, že v súčasnej podobe je pripravený zákon vetovať," povedal Szrot.
Novelu zákona zatiaľ schválila iba dolná komora parlamentu - Sejm. Hlasovať má o nej ešte Senát. Ak ju ten odmietne, v Sejme bude potrebná absolútnu väčšina hlasov na zvrátenie tohto rozhodnutia, dodáva PAP.

Copyright © TASR 2021

 

Vladimír Putin - Najnovšie články

Viacero významných európskych spravodajských webstránok sa stalo terčom prokremeľskej propagandistickej a dezinformačnej kampane. Vyplýva to z novej správy britských výskumníkov, o ktorej informuje spravodajský portál Euronews. Podľa výskumníkov, ktorí sa problematike venovali, je to veľká operácia za účelom získania vplyvu prostredníctvom čitateľských diskusií pod článkami. Terčom kampane bolo 32 médií v 16 krajinách, medzi nimi napríklad britské Daily Mail a The Times, nemecké Der Spiegel a Die Welt, francúzske noviny Le Figaro či talianske La Stampa.
Tím odborníkov z Výskumného ústavu kriminality a bezpečnosti Cardiffskej univerzity tvrdí, že kampaň systematicky manipuluje západné médiá zverejňovaním proruských alebo protizápadných komentárov k článkom týkajúcim sa Ruska. Výskumníci identifikovali 242 takýchto článkov. Komentáre neskôr použili rusky hovoriace médiá ako základ pre svoje správy o politických udalostiach a informovali o nich aj ďalšie okrajové médiá, ktoré sú známe šírením dezinformácií a propagandy.
Niektoré komentáre mali na platformách, ktoré umožňujú hlasovanie alebo funkciu „páči sa“, neobyčajne vysokú podporu, čo naznačuje snahy prezentovať tieto komentáre ako reprezentatívnu ukážku verejnej mienky.
Západné bezpečnostné služby niektoré z daných komentárov spájajú s ruskými spravodajskými agentúrami.
Kontá, ktoré zverejňovali proruské komentáre, pritom opakovane menili svoje osobnosti a lokalitu, zistili tiež výskumníci.
Riaditeľ spomenutého ústavu Martin Innes vysvetlil, že odhalená kampaň je obzvlášť významná pre jej medzinárodný rozsah a sofistikovanú manipuláciu médií. „Zmocnením sa sekcií s komentármi západných mediálnych značiek bola schopná prezentovať svoju propagandu ako ukážku mainstreamového názoru," uviedol s tým, že médiá, ktoré skúmali, sú obzvlášť zraniteľné voči takémuto druhu manipulácie.

 

©2021, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.