Oscarový herec tvrdí, že dôvodom tejto požiadavky je skutočnosť, že sa jeho manželka - právnička bojujúca za ľudské práva Amal Clooneyová - zaoberá rozličnými kriminálnymi prípadmi, čo z ich potomkov robí potenciálne ciele odplaty.
"Náplň práce mojej manželky ohrozuje našu rodinu a preto musíme pristúpiť k opatreniam, aby sme sa chránili. Ak budú médiá publikovať fotografie našich detí, nebudeme schopní poskytnúť im ochranu," uviedol Clooney (60) v otvorenom liste.
"Som verejne známa osoba a chápem, že občasné zverejňovanie citlivých záberov z môjho osobného života je súčasťou mojej kariéry. Naše deti však do tohto systému nepatria," uviedol Clooney.
"Nikdy sme nikomu nepredali práva na zábery našich detí. Nie sme ani na sociálnych médiách, pretože by to ohrozilo ich životy. Nie sme paranoidní, ale poznáme hrozby reálneho sveta," dodal.
Pár má dve deti - dvojčatá - narodené v roku 2017.
Amal Clooneyová (43) je libanonsko-britská právnička, ktorá sa špecializuje na medzinárodné právo a ľudské práva. Medzi jej klientov patria laureátky Nobelovej ceny za mier Maria Ressová a Nadia Muradová, bývalý maldivský prezident Mohamed Nasheed či zakladateľ organizácie WikiLeaks Julian Assange.
George Clooney je dvojnásobným držiteľom Oscara za filmy Syriana (2005) a Argo (2012).
Copyright © TASR 2021
Poslanec a predseda strany Smer - sociálna demokracia (Smer-SD) si myslí, že treba potrestať a odsúdiť novinárov a vyšetrovateľov za úniky informácií zo spisov. Povedal to v relácii V politike na TA3. Doplnil, že vie, ktorý policajt stojí za únikom nahrávok z poľovníckej chaty, na ktorej sa stretávali členovia strany Smer-SD s advokátmi osôb obvinených v známych kauzách. „Nech sa to vyšetrí. My sme podali návrh na konkrétnych ľudí a konečne treba potrestať ľudí, ako je pani Tódová, ako sú konkrétni vyšetrovatelia,“ uviedol Fico s tým, že má zdroje z novinárskeho prostredia.
©2021, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Vo Francúzsku sa teraz natáča toľko filmov a najmä seriálov, že filmové štáby majú problém zohnať zamestnancov, ale aj materiál. Na vine je plná zamestnanosť v tomto odvetví, zhoršujúca sa pandémia covidu-19 aj nedostatok kamier a iných pomôcok obsahujúcich čipy. Situáciu ešte umocňuje rastúci dopyt zo strany streamovacích služieb ako sú Netflix alebo Amazon po nových francúzskych seriáloch, napísal denník Le Monde. Keď sa na jar natáčala adaptácia románu Michela Houellebecqa pre stanicu France 2, dvaja technici, kulisák a asistent kameramana ochoreli na covid. Tam, kde by na nájdenie náhradníkov bežne stačilo zopár telefonátov, ich tentoraz boli potrebné desiatky. Rovnaké problémy teraz zažívajú aj produkčné tímy ďalších veľkých kinematografických projektov. Okrem nedostatku ľudí sa filmári stretávajú aj s nedostatkom kamier, v Číne vyrábaných batérií alebo napríklad koľajníc na rolovanie po pľaci. Režiséri sa podľa Le Monde s nadsadením pýtajú, či čoskoro nedôjdu aj káble. Diváci sa vo Francúzsku zatiaľ nevrátili do kinosál v takom hojnom počte, v akom do nich mierili pred pandémiou, o to väčší je ale záujem o produkciu dostupnú na platformách na zdieľanie videí. Na záujem divákov reagujú streamovacie služby a objednávajú výrobu nových seriálov a pokračovanie tých osvedčených. Tento rok na jeseň sa navyše opäť rozbehli natáčania, ktoré sa kvôli pandémii predtým museli pozastaviť, ako napríklad snímky Asterix a Obelix: Ríša stredu. Natáčanie stálo od vlaňajšieho marca a film plný trikov vyžaduje 100 až 150 technikov, namiesto zhruba 60 pre bežné filmy. S rozmachom natáčania seriálov prichádza aj dopyt po skôr menej populárnych povolaniach ako administrátor produkcie. Ten má na starosti koordináciu príprav, natáčania, ladenia harmonogramov a rezervácií. "Pre celovečerný film obvykle stačí jeden. Pre seriál sa najímajú dva, tri alebo aj viac. Dneska tak vidíme ľudí, ktorí pomáhali v réžii alebo v produkcii, ako sa preškoľujú na túto trochu neobvyklú činnosť. Dnes je to povolanie, ktoré má cenu miliárd" ," uviedol jeden z francúzskych producentov citovaný denníkom a dodal, že rovnaká potreba koordinácie kvôli prebytku zákaziek je aj u hercov. "Medzi rokmi 2015 a 2020 sa počet natáčania v Paríži zdvojnásobil a tento trend stále pokračuje," povedal denníku parížsky radný Michel Gomez, ktorý má na starosti filmový priemysel. Zároveň ale Gomez zostáva opatrný, pretože súčasný stav podľa neho môže byť iba bublina, ktorá za pár mesiacov praskne.
Copyright © ČTK 2021