10. 10. 2023

Stanovisko prezidentky Zuzany Čaputovej k vyjadreniam bývalého ministra obrany Jara Naďa pre český Deník N

Stanovisko prezidentky Zuzany Čaputovej k vyjadreniam bývalého 

 Prezidentka Slovenskej republiky - Životopis

ministra obrany Jara Naďa pre český Deník N


"1. Vždy som podporovala a podporujem vojenskú pomoc Ukrajine. Je to dohladateľné vo všetkých mojich verejných vyhláseniach k tejto téme a nerozumiem pohnútkam exministra Naďa moju vôľu teraz spochybňovať. Žiaden balík vojenskej pomoci, ktorý jeho ministerstvo pripravilo, som „nestopla“, naopak, každý jeho balík pomoci som aj verejne obhajovala.

2. Exministrovi Naďovi som navrhla, aby sme všetku vojenskú pomoc, ktorú si ešte môžeme dovoliť a ktorá neoslabí našu armádu, poslali v jednom balíku, aby vojenská pomoc Ukrajine už nebola zneužívaná v predvolebnej kampani.

3. Hoci sa tak nestalo, ešte v júli počas návštevy prezidenta Zelenského v Bratislave bola možná dodávka ďalšej vojenskej pomoci predmetom nášho spoločného rokovania, aj za účasti ministra obrany. Túto pomoc som podporila.

4. Môj postoj k vojenskej pomoci, ktorú ministerstvo obrany v súčasnosti plánovalo predložiť na vládu, som za posledný týždeň vysvetlila už niekoľkokrát.

5. O zmienenej ponuke českej vlády na sprostredkovanie vojenskej pomoci som nikdy nebola informovaná.

6. O vojenskej pomoci prezident/prezidentka nerozhoduje a ani na jej darovanie nedáva súhlas."