21. 6. 2016

ART FILM FEST NEWS

ART FILM FEST NEWS


Srbský herec Lazar Ristovski si dnes večer v Košiciach v rámci festivalu Art Film Fest (AFF) prevzal ocenenie Hercova misia. Získal ho za celoživotný osobný prínos v oblasti kinematografie.
"Je to cena Art Film Festu, ktorá má veľkú tradíciu. Dostali ju herci ako Jeremy Irons alebo Claudia Cardinale, Ben Kingsley, Omar Sharif, Gérard Depardieu, dokonca Jean-Paul Belmondo. Ja som obzvlášť rád, že ju dnes dostal môj dlhoročný priateľ, jeden z najlepších svetových hercov Lazar Ristovski," uviedol pre TASR generálny manažér AFF Rudolf Biermann.
Ristovski si cenu prevzal z rúk svojej dobrej priateľky, srbskej herečky Mirjany Karanovič, s ktorou hral vo filme Emira Kusturicu Underground. Do poslednej chvíle bolo tajomstvom, kto mu toto ocenenie odovzdá. "Si osobitný herec s obrovskou a silnou energiou, s veľkou vášňou, ktorú si sa nikdy nebál prejaviť na scéne. Získavaš si ľudí okolo seba. Okrem hereckého talentu máš aj kvality, ktoré si vysoko vážim u hercov a to je oduševnenie, ambícia a zvedavosť. Si prvý z hercov v Srbsku, ktorý sa odvážil postaviť aj za kameru ako scenárista, režisér a producent. Ukázal si všetkým nám, že sa to dá. Tento rok si išiel ešte ďalej a stal si sa spisovateľom. Rozširuješ svoj ľudský a umelecký rozmer," povedala Ristovskému Karanovič počas odovzdávania ceny.
"Cítim sa fantasticky, pretože som získal túto veľkú, prestížnu cenu a stretol som tu starých priateľov. V Košiciach som prvýkrát, mám však veľa dôvodov na to, aby som sa tu cítil dobre," povedal Ristovski s tým, že niekoľkokrát už navštívil Bratislavu. Slovákov považuje za svojich priateľov, pozná sa s nimi od detstva. "Narodil som sa vo Vojvodine v obci neďaleko Nového Sadu. Neďaleko je jedna obec, Báčsky Petrovec, kde žijú Slováci," dodal herec.
"Je to moja prvá spolupráca s Lazarom. V tomto filme hral hlavnú úlohu. Ten film by nikdy nebol taký, keby nebolo Lazara a keby sa tejto úlohy nebol zhostil tak, ako sa jej zhostil," povedal režisér Zrinko Ogresta pred uvedením filmu Z druhej strany v hlavnej úlohe s Ristovským. Je to film o rodine, odpúšťaní, vyrovnávaní sa s minulosťou i o tom, že človek nikdy nevie, kto sa mu prihovára z druhej strany telefónu a kto je jeho najbližší sused.
Pamätnú tabuľu so svojím menom osadí Ristovski v stredu (22.6.) na Hlavnej ulici v Košiciach. Rovnaké ocenenie si v sobotu (25.6.) prevezme český herec Karel Roden.

Copyright © TASR 2016