28. 7. 2016

MEDIA NEWS 

MEDIA NEWS 

Niektoré popredné francúzske médiá vyhlásili, že už nebudú zverejňovať mená a fotografie páchateľov útokov spájaných s extrémistickou organizáciou Islamský štát (IS), aby sa zabránilo ich neželanému glorifikovaniu. Informovala o tom dnes agentúra AP.
      Denník Le Monde v stredu vyhlásil, že už nebude zverejňovať fotografie útočníkov, čím sa chce vyhnúť "prípadným posmrtným glorifikačným efektu". V denníku už teraz platí zákaz uverejňovania úryvkov z propagandistických vyhlásení Islamského štátu.
      Podobný postoj k tejto otázke zaujala aj televízia BFM-TV, ktorá nebude zverejňovať fotografie tvárí džihádistov.
      Mená "teroristov" nebude uvádzať ani rozhlasová stanica Europe-1, ktorá svoje rozhodnutie zdôvodnila tým, že nechce, aby sa z takýchto ľudí robili hrdinovia.
      Rozhodnutie niektorých francúzskych médií nezverejňovať mená a fotografie islamistov prišlo po teroristickom útoku v Nice, ktorý si vyžiadal 84 mŕtvych a približne 300 zranených a v Saint-Étienne-du-Rouvray, kde dvaja islamisti podrezali v kostole 85-ročného kňaza.


Približne 1700 príslušníkov tureckej armády vrátane 149 generálov oficiálne prepustili v reakcii na nedávny neúspešný pokus o vojenský prevrat v krajine. Informovala o tom dnes agentúra AP s odvolaním sa na turecké štátne médiá.
      Turecké ozbrojené sily majú približne 350 generálov a admirálov. Turecká armáda, ktorá je v rámci Severoatlantickej aliancie druhou najväčšou, má približne 680.000 vojakov.
      Turecká vláda zároveň zrušila činnosť desiatok mediálnych organizácií vrátane 45 novín - celoštátnych i regionálnych -, 16 televíznych a 23 rozhlasových staníc, informuje agentúra Anadolu.
      Ankara tvrdí, že za pučom armádnej frakcie z 15. júla je moslimský duchovný Fethullah Gülen, žijúci v americkom exile. Udalosti si vyžiadali približne 290 mŕtvych a tisíce zatknutých ohľadom podozrenia z účasti na príprave prevratu. Zo štátnych inštitúcií boli prepustené desaťtisíce osôb.

 Copyright © TASR 2016




Americká spoločnosť Facebook Inc prevádzkujúca rovnomennú sociálnu sieť svojimi hospodárskymi výsledkami za druhý kvartál pohodlne prekonala očakávania trhu. Spoločnosti sa darí hlavne vďaka reklame na jej hlavnej aplikácii Facebook. Tržby firmy za apríl až jún sa v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka zvýšili o 59 percent na úroveň 6,4 mld. USD. Firma o tom informovala v stredu. Zisk spoločnosti Facebook za druhý kvartál tohto roka dosiahol 2,06 mld. USD.
K záveru júna mala firma 1,71 mld. užívateľov, ktorí jej stránku navštívia aspoň raz mesačne, čo bol medziročný rast o 15 percent. Užívatelia každý deň trávia na Facebooku viac času a sústredenie sa firmy na video záujem o jej služby zvyšuje. Podľa výskumnej firmy comScore napríklad v apríli iba v samotných USA navštívilo internetovú stránku Facebooku na smartfóne alebo tablete takmer 149 mil. ľudí. 
Hodnota akcií spoločnosti v stredu po uzatvorení riadneho obchodovania na americkej burze posilnila o 8 percent na sumu 131,05 USD za kus. 


©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.