DALITO!

27. 7. 2016

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 Stredoeurópska mediálna skupina Central European Media Enterprises Ltd. (CME) v druhom kvartáli evidovala rast čistých príjmov o 3 percentá na sumu 175,2 mil. USD. Tržby z televíznej reklamy za celý prvý polrok pritom posilnili o takmer 4 percentá. Prispel k tomu významný rast tržieb v Rumunsku a na Slovensku a obnovenie ich rastu v Bulharsku počas druhého štvrťroka. Prevádzkový zisk firmy v druhom kvartáli stúpol o 18 % na 43,9 mil. USD a prevádzkový zisk pred odpismi (OIBDA) sa za apríl až jún zvýšil o 12 percent na 53,6 mil. USD. Spoločnosť CME o tom informovala na svojej internetovej stránke.
Za prvý polrok sa čisté tržby mediálnej skupiny zväčšili o 3 percentá na 304,2 mil. USD. Prevádzkový zisk za január až jún stúpol o 151 percent na 51,7 mil. USD a prevádzkový zisk pred odpismi vzrástol o 18 percent na 70,7 mil. USD. "Výkon v druhom kvartáli prekonal naše očakávania. Z hľadiska perspektívy pre zvyšok roka 2016 zostávame veľmi optimistickí," uviedol Michael Del Nin, jeden z dvojice generálnych riaditeľov CME. 
Central European Media Enterprises prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r. o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r. o. ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza. 


©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. 

Turecké veľvyslanectvo v Spojených štátoch vyzvalo americkú televíziu NBC News, aby sa ospravedlnila za "neprijateľnú" a "nepravdivú" správu týkajúcu sa nedávneho pokusu o prevrat v Turecku. Informovala o tom v utorok na svojej internetovej stránke agentúra Anadolu.
      "Správa (Kylea) Griffina, že 15. júla počas pokusu o prevrat turecký prezident Recep Tayyip Erdogan žiadal o azyl v Nemecku, je absolútne nepravdivá, neprijateľná a bez vierohodných dôkazov... Žiadame NBC News a pána Griffina o formálne ospravedlnenie za tohto neprijateľné správanie," napísalo turecké veľvyslanectvo v liste pre NBC News.
      Griffin počas pokusu o prevrat na Twitteri napísal: "Vysokopostavený zdroj z americkej armády pre NBC News uviedol, že Erdoganovi odmietli povoliť pristáť v Istanbule a údajne žiada o azyl v Nemecku."
      Griffinovu správu prevzali ďalšie médiá vrátane denníka Washington Post. Griffinov príspevok na Twitteri bol už vymazaný, ale jeho autor ani NBC News "vôbec neuznali svoju chybu a ani sa za ňu neospravedlnili", dodalo turecké veľvyslanectvo.

 Copyright © TASR 2016