27. 3. 2017

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Výdavky do internetovej reklamy v minulom roku na Slovensku presiahli 112 miliónov eur. Informovalo o tom združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia, podľa ktorého tieto výdavky medziročne vzrástli o 23,3 %. Ako ďalej zástupcovia združenia uviedli, od roku 2012 ide o najvyšší medziročný nárast.
Reklamným formátom dominuje bannerová reklama s podielom 28,4%. Pod jej medziročný nárast sa podľa IAB Slovakia postupne podpisujú každoročné rasty programmatic reklamy, videa a mobilnej reklamy. V porovnaní s rokom 2015 programmatic reklama zaznamenala 47-percentný rast, mobilná display reklama rast o 46 % a video reklama o 29 %. Celkovo však tieto tri kategórie tvorili v minulom roku len 30-percentný podiel na bannerovej reklame členov združenia.
V medziročnom porovnaní podľa IAB Slovakia najviac výdavkov zaznamenala položka „iné“ (81,2 %), v ktorej sú zahrnuté viaceré formy reklamy, napríklad emaily, PR správy, natívna reklama, či affiliate marketing. Spomedzi týchto formátov najviac výdavkov smerovalo do natívnej reklamy, PR článkov a affiliate marketingu. Natívna reklama dosiahla medzi členskými médiami 90-percentný rast v porovnaní s rokom 2015.
Podľa predsedu Správnej rady združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia Michala Žatkuliaka bude čoraz viac značiek presúvať väčšiu časť svojich rozpočtov z klasických médií do internetovej reklamy. „Tento mediatyp stále rastie v celkovom podiele zásahu a aj v strávenom čase, pre niektoré cieľové skupiny je dokonca najdôležitejším mediatypom zo všetkých. Z hľadiska získania čo najpresnejších výsledkov o výdavkoch do internetovej reklamy sme na pôde správnej rady otvorili diskusiu o ďalších nových možnostiach ich monitorovania,“ uviedol Žatkuliak. Do úvahy podľa neho prichádza aj auditovanie finančných tokov do internetovej reklamy, čo by zabezpečilo presnejší odhad výdavkov do reklamy nadnárodných platforiem.
IAB Slovakia (predtým Asociácia internetových médií) vznikla v máji 2005 ako združenie subjektov pôsobiacich na slovenskom internetovom trhu, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia, ktorá je zároveň členom IAB Europe, 34 členov.

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.