DALITO!

27. 6. 2017

MEDIA NEWS



MEDIA NEWS




Traja novinári americkej spravodajskej televízie CNN podali v pondelok výpovede v súvislosti s minulotýždňovou investigatívnou reportážou o údajnom predinauguračnom stretnutí spolupracovníka amerického prezidenta Donalda Trumpa so šéfom ruského investičného fondu, ktorú sa stanica rozhodla stiahnuť. Informovali o tom dnes agentúry DPA a AP.
      "Reportáž nespĺňala redakčné štandardy CNN, preto bola stiahnutá. Všetky odkazy na príspevok sú zablokované. Pánovi Scaramuccimu sa ospravedlňujeme," uviedla CNN v oficiálnom stanovisku zverejnenom na svojej stránke.
      V príspevku, ktorého autorom je Thomas Frank, nemenovaný zdroj v Kongrese tvrdí, že člen Trumpovho prechodného tímu Anthony Scaramucci sa mal len štyri dni pred jeho inauguráciou stretnúť v reštaurácii s generálnym riaditeľom Ruského fondu priamych investícií (RFPI) Kirillom Dmitrijevom.
      Okrem Franka podali výpovede aj zástupca šéfredaktora pobočky CNN vo Washingtone Lex Haris a Eric Lichtblau, vedúci investigatívneho oddelenia CNN.
      Podľa CNN reportáž nemohla byť zverejnená, pretože nebola dostatočne podložená faktami.
      Scaramucci predtým proti zverejneniu reportáže protestoval, ospravedlnenie stanice však prijal.



Moskovský súd predĺžil o ďalšie tri mesiace väzbu ukrajinskému novinárovi Romanovi Suščenkovi, ktorého zadržali a obvinili v Rusku zo špionáže. Vo väzbe tak zostane do 30. septembra. Informoval o tom dnes na svojom účte na sociálnej sieti Twitter Suščenkov ruský advokát Mark Fejgin.
      Ako tvrdí ruská Federálna bezpečnostná služba (FSB), plukovníka Suščenka z Hlavnej správy rozviedky (GUR) Ministerstva obrany Ukrajiny zatkla vlani 30. septembra v Moskve, kde bol na "špionážnej misii". Podľa FSB zbieral tajné informácie o ruských ozbrojených silách a Národnej garde, pričom ich zverejnenie by podkopalo obranyschopnosť Ruska.
      Súd rozhodol o uvalení väzby na Suščenka 1. októbra. Vyšetrovatelia oficiálne obvinili tohto Ukrajinca zo špionáže 7. októbra. V prípade uznania za vinného mu hrozí až 20 rokov väzenia.
      Suščenko akékoľvek obvinenia odmieta. Mark Fejgin tvrdí, že Suščenko je reportérom agentúry Ukrinform v Paríži a v Moskve nebol na špionážnej misii, ale na návšteve u svojich príbuzných.
      Agentúra Ukrinform potvrdila, že Suščenko je jeho zamestnancom od roku 2002, pričom ho označil za "novinára s dlhodobo bezúhonnou profesionálnou reputáciou".
      Novinára udal "rodinný priateľ", ktorý kontaktoval ruskú FSB a tá Suščenka zatkla, uviedol začiatkom novembra advokát Fejgin. "Suščenko navštívil svojho brata v Moskve niekoľkokrát. Kontaktoval priateľa rodiny. Rodinný priateľ ho jednoducho dal zatvoriť. To je všetko," povedal Fejgin.


Páchateľ útoku na policajné auto, ktorý sa odohral 19. júna v centre Paríža, zrejme zaslal do médií list s varovaním, že Francúzsko čaká "krvavý kúpeľ." Napísal o tom dnes francúzsky denník Le Monde.
      Osemstranový list s varovaním bol do viacerých redakcií francúzskych médií zaslaný ešte 29. mája. Vyšetrovatelia útoku na ulici Champs-Élysées sú presvedčení, že autorom listu by mohol byť jeho páchateľ Adam Djaziri.
      Djaziri v liste zaslanom v deň akcie niekoľkým blízkym odôvodňuje svoj útok na Champs-Élysées tým, že "Francúzi nevzali na vedomie varovanie od vojakov kalifátu."
      Polícia si tento výrok dala následne do spojitosti so spomínaným listom zaslaným médiám. Vyšetrovaním týchto vyhrážok sa polícia zaoberala, ale v danom období neboli dôkazy o tom, že autorom by mohol byť Djaziri.
      Dôkazy sa našli až tri dni po útoku na Champs-Élysées, keď polícia v Djaziriho aute objavila výbuchom značne poškodený počítač a v ňom textový súbor nazvaný Posolstvo francúzskemu národu od vojakov Islamského štátu.
      Tento dokument je identický s tým, ktorým sa polícia už začala zaoberať. Vyšetrovatelia tak dospeli k záveru, že je veľmi pravdepodobné, že list písal Djaziri, alebo že bol aspoň písaný v jeho počítači.
      Súčasťou listu zaslaného médiám bola aj fotomontáž, na ktorej bola vlajka Islamského štátu a z nábojov vyskladaný nápis "vojaci kalifátu". Na snímke bola aj zbraň - podľa vyšetrovateľov šlo o jednu z tých, ktoré sa našli v aute Adama Djaziriho.
      Djaziri spôsobil výbuch a požiar, keď v pondelok 19. júna na Champs-Élysées narazil autom plným zbraní a výbušnín do policajného vozidla. Napriek tomu, že sa ho policajtom podarilo z auta vytiahnuť, zraneniam utrpeným pri výbuchu podľahol. Nikto ďalší sa pri incidente nezranil.

Copyright © TASR 2017




Európska komisia dnes (27. júna) udelila spoločnosti Google rekordnú pokutu vo výške 2,42 miliardy eur za zneužitie svojho dominantného postavenia na trhu. Podľa zistení Komisie poskytoval vyhľadávač Google nezákonnú výhodu svojej vlastnej službe porovnávania cien s názvom Google Product a zároveň spôsobil, že konkurenčné služby porovnávania cien mali v jej výsledkoch vyhľadávania cielene nižšie umiestnenie.

Prešetrovanie EK tiež ukázalo, že v dôsledku nezákonného postupu spoločnosti Google sa internetová premávka jej služby porovnávania cien Google Product výrazne zvýšila, zatiaľ čo konkurenti dlhodobo zaznamenávali značné straty v premávke. Tieto náhle poklesy nebolo pritom možné vysvetliť inými faktormi. Niektorí konkurenti sa prispôsobili a podarilo sa im premávku zvýšiť, avšak nikdy nie v plnom rozsahu.


Postup spoločnosti Google tak podľa zistení EK potláčal hospodársku súťaž na trhoch porovnávania cien založenú na kvalite výrobkov, v dôsledku čoho prišli európski spotrebitelia o možnosť skutočnej slobodnej voľby.



Spoločnosť Google má teraz 90 dní na to, aby tieto praktiky ukončila a aby sa zdržala akéhokoľvek opatrenia, ktoré by malo rovnaký alebo podobný cieľ alebo účinok. V opačnom prípade bude musieť uhradiť penále až do výšky 5 percent priemerného denného celosvetového obratu spoločnosti Alphabet, ktorá je materskou spoločnosťou Google. V rozhodnutí sa zároveň spoločnosti Google prikazuje, aby dodržiavala jednoduchú zásadu, a to poskytovať rovnaké zaobchádzanie konkurenčným službám porovnávania cien, aké poskytuje svojej vlastnej službe.



Komisárka zodpovedná za politiku hospodárskej súťaže Margrethe Vestagerová k tomu uviedla: „Spoločnosť Google vyvinula mnoho inovatívnych produktov a služieb, ktoré zmenili naše životy. To je dobré. V rámci stratégie, ktorú táto spoločnosť uplatňovala na služby porovnávania cien však nešlo len o pritiahnutie zákazníkov vďaka lepším produktom, než sú produkty jej rivalov. Spoločnosť Google namiesto toho zneužívala svoje dominantné postavenie na trhu v oblasti vyhľadávačov tým, že vo svojich výsledkoch vyhľadávania zabezpečovala vyššie umiestnenie svojej vlastnej službe porovnávania cien a nižšie umiestnenie službám svojich konkurentov. To, k čomu sa spoločnosť Google uchýlila, je podľa protimonopolných pravidiel EÚ nezákonné. Ostatným spoločnostiam zabránila súťažiť na základe kvality výrobkov a inovovať. A čo je najdôležitejšie, európskych spotrebiteľov ukrátila o možnosť skutočne využívať slobodnú voľbu služieb a všetky výhody inovácie.



Pokuta vo výške 2 424 495 000 eur, ktorú Komisia udelila, zohľadňuje trvanie a závažnosť porušení. V súlade s usmerneniami Komisie bola pokuta vypočítaná na základe výšky príjmov, ktoré spoločnosť Google získala zo svojej služby porovnávania cien v 13 dotknutých krajinách EHP.

Zdroj :Zastúpenie Európskej komisie v SR

Stanovisko spoločnosti Google

Ak nakupujete online, zrejme túžite nájsť tovar, ktorý hľadáte čo najľahšie a najrýchlejšie. A inzerenti zase chcú tento tovar propagovať. Preto Google ukazuje reklamy v Nákupoch (tzv. Shopping ads) a prepája tak používateľov s tisíckami malých aj veľkých inzerentov spôsobom, z ktorého majú prospech obe strany. Pri všetkej úcte nesúhlasíme so závermi, ktoré dnes Komisia predstavila. Rozhodnutie Komisie podrobne preskúmame, zvážime odvolanie a tešíme sa, až budeme v tomto prípade môcť prezentovať naše argumenty."