10. 4. 2020

MEDIA NEWS


MEDIA NEWS

Americký prezident Donald Trump vyhlásil, že "zváži" udelenie amnestie Josephovi Maldonadovi-Passageovi, známemu pod prezývkou Joe Exotic. Maldonado-Passage je ústrednou postavou dokumentárneho seriálu spoločnosti Netflix Pán tigrov (Tiger King: Murder, Mayhem and Madness). Vo štvrtok o tom informovala agentúra DPA.
Maldonado-Passage, chovateľ tigrov a prevádzkovateľ súkromnej zoologickej záhrady, bol v roku 2019 odsúdený na 22 rokov odňatia slobody za týranie zvierat a za pokus o vraždu aktivistky za práva zvierat Carole Baskinovej.
Šéfa Bieleho domu sa na možné udelenie milosti Maldonadovi-Passageovi opýtali v stredu novinári počas tlačovej konferencie. "Čo urobil?" spýtal sa Trump s tým, že nevie o jeho prípade. Následne odpovedal, že takúto možnosť "zváži".
Syn amerického prezidenta Donald Trump Jr. ešte na začiatku týždňa vyhlásil, že si sedemdielny seriál pozrel dvakrát a zvažuje, že svojmu otcovi navrhne udelenie amnestie.
Ako pripomína DPA, dokumentárny seriál Pán tigrov, ktorý pojednáva o živote a trestnom stíhaní Maldonada-Passagea, sa stal globálnym fenoménom okamžite po tom, ako sa objavil na streamovacej službe Netflix.


Copyright © TASR 2020



Spoločnosť Google zmapovala, čo Slováci tento rok pred Veľkou nocou najčastejšie vyhľadávali v ich prehliadačoch. Podľa Googlu nastali oproti minulým rokom isté posuny. Ešte koncom marca vládla vyhľadávaniu tvárová ochrana dýchacích ciest a v rámci tém súvisiacich s Veľkou nocou bol veľký záujem o heslá „Veľká noc v rúšku“ či „veľkonočné ozdoby - urob si sám“. Do rebríčka sa zaradili aj výrazy ako „Kvetná“ a „Veľkonočná nedeľa“.
O týždeň neskôr, keď vláda avizovala, že počas sviatkov, počnúc stredajšou polnocou, obmedzí na Slovensku pohyb, sa populárnymi stali aj výrazy „obmedzenie pohybu Veľká noc“, „zákaz vychádzania“, „vyhlásenie vlády“ či „opatrenia od 6.4.2020“.
Z receptov vzrástol koncom marca záujem najmä o tie s medvedím cesnakom a obľube sa tešil aj zákusok Opitý Izidor. Do prvej päťky vo vyhľadávaní sa dostali tiež heslá „kulajda polievka“, „droždie“ a „špargľa“. V apríli sa na prvých miestach vo vyhľadávaní objavili heslá „veľkonočná paska“, „vanilkové rožky“ či „syrová roláda“. Prvú päťku uzavreli recepty na veľkonočného barančeka či veľkonočný koláč.
Slováci sa, a to i napriek nedostatku droždia, v posledných týždňoch nevzdali ani tradičných jedál a potravín. Medzi najvyhľadávanejšie postupy, ako čo doma upiecť, sa už koncom marca zaradili tie na chlieb, pizzu, rožky, žemle a knedľu. V prvý aprílový týždeň k nim pribudli aj recepty na posúchy a langoše.
Google v poslednom čase zaznamenal vo vyhľadávaní i rastúci záujem o samotné droždie a recepty naň. V rebríčkoch súvisiacich s droždím a kváskom bodovali v posledný marcový týždeň výrazy ako „kvások z piva“, „kvásková mapa“, „ako nahradiť droždie“, „kváskovanie recepty“ či „domáci chlieb recept“. Prvý aprílový týždeň na popularite nabrali heslá „múky na kváskovanie“, „vianočka z kvásku“, „domáce kvasnice“, „kvások z polohrubej múky“ a „droždie z piva“.


Videoportál YouTube spustil špeciálny kanál pre českých a slovenských používateľov a používateľky s názvom Zostaň doma #somnou. Zoskupil na ňom kolekcie videí lokálnych tvorcov v rôznych kategóriách od vzdelávania cez varenie až po šport či zábavu. Cieľom projektu je priblížiť ľuďom kvalitný a zábavný obsah a podporiť ich, aby v čase karantény naďalej zostávali doma.
Spustenie kanálu nadväzuje na globálnu iniciatívu Stay home #withme, ktorú prednedávnom predstavil videoportál YouTube. Lokálna verzia projektu pod názvom Zostaň doma #somnou ponúka kolekcie videí od českých a slovenských tvorcov v kategóriách Študuj so mnou, Cvič so mnou, Var so mnou, Spievaj so mnou, Zostaň doma a sleduj, Spolu to zvládneme, Bav sa so mnou a Hraj so mnou.
Používatelia a používateľky videoportálu si môžu vďaka jednotlivým playlistom doplniť svoje školské vedomosti, pozrieť si nezabudnuteľné divadelné hry, ale aj predstavenia Slovenského národného divadla či zábavné slovenské a české talkshow. Hudobní fanúšikovia a fanúšičky si zas môžu zaspievať spolu so svojím obľúbeným interpretom. Pre tých, ktorí potrebujú zapracovať na svojej kondičke, je určená kolekcia videí zameraných na cvičenie a šport, ktorý možno realizovať doma. Nadšenci kulinárčenia si prídu na svoje v rámci kolekcie zameranej na varenie, v rámci ktorej nájdu mnoho praktických návodov na prípravu chutných jedál. Tí, ktorí majú radi videohry, si zas môžu skrátiť čas online hrou a inšpirovať sa svojimi obľúbenými slovenskými a českými YouTubermi a v kategórii videí „Spolu to zvládneme“ nájdu záujemcovia a záujemkyne online videá populárnych YouTube tvorcov, ktorých obsah súvisí so zvládnutím súčasnej situácie.
Česko-slovenský kanál bude fungovať počas celého trvania pandémie koronavírusu a jeho obsah budú priebežne aktualizovať. „Celá iniciatíva je založená na tom, že ľudia na YouTube dnes častejšie sledujú tie videá, ktoré im umožňujú robiť veci spoločne s ich tvorcami. Preto sme sa aj my prostredníctvom tejto iniciatívy rozhodli vyzdvihnúť niekoľko českých a slovenských YouTube kanálov ako aj YouTuberov, ktorí ľuďom pomáhajú prekonať toto náročné obdobie,“ uviedla marketingová manažérka YouTube pre región strednej a východnej Európy Pavla Grigarová.
Sledovanosť videí, ktoré vo svojom názve nesú označenie #withme, vzrástla od polovice marca celosvetovo až šesťnásobne. Podobne rýchlym tempom rástol aj priemerný počet nahraných videí, ktoré v názve nesú slovné spojenie „at home“. Tvorcovia, ktorí vytvárajú zábavný alebo informatívny obsah pre ľudí izolovaných počas pandémie, sa práve takto môžu zapojiť - stačí, ak ku svojim novým alebo už vydaným videám pridajú označenie #zostandoma#somnou.


©2020, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.