22. 10. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Taliansky minister zahraničných vecí Massimo D'Alema vyzval vo štvrtok na rozumný dialóg ozbrojencov, ktorí v Afganistane uniesli talianskeho fotografa. Únoscovia zverejnili požiadavku, že Rím musí stiahnuť svojich vojakov z Afganistanu výmenou za oslobodenie Gabriele Torsella. Pôvodne mali od Talianska požadovať vydanie Afganca, ktorý konvertoval na kresťanstvo. Taliansko v stredu uviedlo, že robí kroky na preverenie požiadaviek, o ktorých informovala talianska humanitárna organizácia Emergency. Torsella a jeho afganského tlmočníka uniesli v sobotu, keď cestovali z metropoly juhoafganskej provincie Helmand, Laškar Gáh do susedného Kandaháru. Emergency, ktorá má v oblasti nemocnicu, je s Torsellom v kontakte. Internetový denník spolupracujúci s Emergency v utorok zverejnil vyhlásenie, v ktorom sa uvádza, že únoscovia požadujú vydanie Abdula Ráhmana čeliaceho trestu smrti za odmietnutie islamu a konvertovanie na kresťanstvo. Ráhman ušiel do Talianska v marci, kde dostal azyl po tom, ako stiahli obvinenia z odpadlíctva voči nemu a prepustili ho z väzenia v Afganistane. Americká spoločnosť CBS Radio urovnala súdny spor okolo praktík niektorých jej rozhlasových staníc, ktoré prijímali peniaze výmenou za vysielanie piesní. Vo štvrtok to oznámil generálny prokurátor štátu New York. Divízia firmy CBS Corporation zaplatí neziskovým subjektom v štáte dva milióny dolárov na financovanie projektov hudobného vzdelávania, oznámila kancelária prokurátora Eliota Spitzera. Dohode o mimosúdnom urovnaní s tretím najväčším rozhlasovým konglomerátom v USA predchádzali podobné dohody so štyrmi veľkými hudobnými spoločnosťami: SonyBMB, Warner Music Group, Vivendi¤s Universal Music Group a EMI Group.

Ten, kto v Nemecku vlastní počítač s pripojením na internet a neplatil koncesionárske poplatky za rozhlas alebo televíziu, zaplatí od budúceho roku mesačne 5,52 eura . Platit budú podľa tohto modelu aj vlastníci mobilov s pripojením na internet cez UMTS. . Podnikatelia e budú musieť platiť i za počítač, ktorý mají v kancelárii alebo doma v pracovni. V nemecku sa však vedie aj debata o tom, že by mal byť zavedeny paušálny poplatok za domácnosť.

Globálna reklamná agentúra WPP sa začína orientovať tiež na televíznu produkciu . Cez svoju mediálnu a plánovaciu agentúru Group M, v koprodukcii s Touchstone Television pripravuje seriál October Road pre ABC. Je to nová cesta, ktorou sa chcú reklamné agentúry uberať pri ovpyvňovaní televízneho contentu. V Európe sa očakáva príchod iného fenoménu product placementu, ktorý v USA v roku 2005 vygeneroval 941 miliónov dolárov. Mnoho odborníkov, je však skeptických, pretože európsky divák je sofistikovanejší a product placement môže pôsobiť kontraproduktívne. Telewizja Polska ešte nespustila svoje plánované kanály TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP Film a TVP Info a už pripravuje projekt ďalšieho kanálu - TVP Parlament. Kanál má vyseialať prenosy zo sejmu a senátu. Kanál sa má stať vlastne televíznou verziou plánovanej rozhlasovej stanice Radio Parlament. Ruský prezident Vladimir Putin sa 25. októbra objaví v televíznej relácii, v ktorej bude odpovedať na otázky posielané cez internet, formou krátkych odkazových správ alebo priamo prostredníctvom telefónu. Oznámili v sobotu ruské médiá. Bližšie informácie možno získať na internetovej stránke www.president-line.ru, ktorú za týmto účelom vytvorili tvorcovia relácie. Štátna televízia Kanál 1, ktorá sa spolupodieľa na organizovaní relácie oznámila, že telefonické stredisko so 120 operátormi začne od soboty zaznamenávať telefonáty s otázkami pre prezidenta. Putinova pravidelná relácia otázok a odpovedí sa stala tradíciou od jeho nástupu k moci v roku 2000. Prezident v nej odpovedá na otázky od medzinárodnej politiky cez domáce záležitosti až po osobný život.