SLOVAK RADIO NEWS
Vysielanie motoristickej relácie Pozor zákruta! Slovenský rozhlas (SRo) nezruší. Od januára ju však bude vyrábať sám.
"Zákrutu zabezpečujeme externým spôsobom a zmluva na jej výrobu relácie sa skončí koncom roka. SRo bude reláciu aj budúci rok vyrábať vo vlastných kapacitách. Je však otázne, či dokážeme vysielať každodenne, alebo to bude iba raz alebo dvakrát za týždeň," povedala počas rokovania Rozhlasovej rady novinárom generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková. Podľa nej všetko bude záležať od celkových programových štruktúr rozhlasu.
Na rokovaní rady odznelo, že relácia má isté problémy s vysielaním. Dôvodom je, ako povedala Zemková, že sa prezentujú v relácii niektoré automobily, respektíve testy a môže dochádzať k obchádzaniu zákona o reklame. "Keď toto budeme robiť vo vlastnej réžii, budeme sa snažiť dodržiavať zákon," zdôraznila Zemková.
Reláciu dodávala spoločnosť Motor-Presse Slovakia, s.r.o. , ktorá patrí aj nemeckému vydavateľovi Gruner+Jahr – členovi mediálneho domu Bertelsmann. Vydáva časopisy auto motor a sport a Auto aktuál. Spolumajiteľ PhDr. Ján Korecký má vplyv aj na časopis GEO , Sports Illustrated. Spoločnosť Telemag pripravovala reláciu Auto Moto Revue pre STV.
V súvislosti s rušením postov zahraničných spravodajcov SRo povedala, že niektorí z nich zostanú naďalej pracovať pre Slovenský rozhlas. "S tými, ktorí chcú zostať v zahraničí, teraz diskutujeme o spôsobe uzatvorenia zmluvy o spolupráci. Máme v zahraničí veľkú sieť spolupracovníkov, ktorým platíme však iba za odvysielané príspevky a režijné náklady si znášajú sami," konštatovala riaditeľka rozhlasu. Potvrdila, že spravodajcovia v Moskve a Budapešti už prejavili záujem zostať naďalej pracovať pre rozhlas.
Zemková tiež uviedla, že v zahraničí už vypovedali nájomné zmluvy na byty spravodajcov. Materiálno-technické zabezpečenie redakcie prevezú do Bratislavy. To, ktoré je už opotrebované, respektíve ich prevoz na Slovensko by bol nerentabilný, odpredávajú priamo v sídle zahraničného spravodajcu.