25. 9. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Európska únia (EÚ) považuje online aktivity verejnoprávnych médií za porušenie trhových pravidiel, uviedol mediálny expert z univerzity v Mainzi Dieter Dörr. Nové ponuky ARD a ZDF budú musieť v Nemecku prejsť trojstupňovým testom. Presadenie kritiky Európskej komisie vo verejnoprávnych televíziách v Nemecku sa stáva zaťažkávajúcou skúškou pre verejnoprávne vysielanie celkovo, myslí si Dörr. Problémom sú online aktivity ARD a ZDF. Aj pre regulačné úrady predstavujú "zaťažkávajúcu skúšku, inak sa môže pred dverami objaviť ďalšia kontrola z EÚ," uviedol mediálny expert vo štvrtok v rámci štvrtého Fóra pre vysielanie vo Viedni. V Nemecku sa rozhodlo, že verejnoprávne televízie nesmú na internete prevádzkovať sponzoring, reklamu, ani ponúkať plošné regionálne spravodajstvo. Okrem toho musí ísť o obsah novinársko-redakčného charakteru. Nové ponuky majú podliehať trojstupňovým testom "verejnoprávnosti". Pritom musia byť zhodnotené dopady na trh a ich publicistická hodnota. Nakoniec musí byť k novému produktu priradená aj cena v rozumnom pomere k jej hodnote. V Nemecku musia takéto testy vykonávať kompetentní odborníci. Dörr sa však obáva, že si televízie ťažko zoženú expertov, ktorí sú voči médiám kritickí. "V Nemecku sa ukáže, ako bude na ich prácu (Európska) komisia reagovať," uviedol. Na zamyslenie je podľa jeho slov fakt, že komisia považuje "online aktivity verejnoprávnych médií za porušenie trhových pravidiel" a požaduje prísne regulácie. To je podľa Dörra časovanou bombou, pretože verejnoprávne vysielanie sa stane "dosluhujúcim modelom", pokiaľ sa neprispôsobí novému svetu médií.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.