.MEDIA NEWS
Francúzska spravodajská webová stránka Les Jours včera oznámila, že v Turecku bol zadržaný jeden z jej novinárov a požaduje jeho okamžité prepustenie. Píše o tom agentúra AP.
Portál Les Jours informoval, že jeho zamestnanca Oliviera Bertranda zadržali v piatok spolu s jeho tureckým fotografom, keď obaja v meste Gaziantep, neďaleko hraníc Turecka so Sýriou, robili rozhovor. Fotograf bol neskôr prepustený.
Na Bertrandovo zatknutie neboli uvedené nijaké dôvody, spresňujú Les Jours. Turecké oficiálne miesta neboli bezprostredne dosiahnuteľné, aby celú udalosť potvrdili.
Webstránka uviedla, že Bertrand pracoval na seriáli o dôsledkoch nevydareného vojenského prevratu z júla tohto roka. Nezdarený puč mal za následok masívny záťah na prívržencov islamského hnutia, ktoré je z pokusu oň obviňované.
Súčasťou represálií po prekazenom pokuse o puč bolo aj zatknutie desiatok novinárov a zrušenie a zakázanie stoviek médií.
Dánska spoločnosť Lego nebude viac inzerovať v britskom denníku Daily Mail. Daily Mail je totiž jedným z viacerých britských denníkov, ktoré sú terčom kritiky na sociálnych médiách za svoj odmietavý postoj k migrantom.
Výrobca farebných plastových stavebníc v sobotu vo svojom oznámení na mikroblogovacej sieti Twitter napísal: "@StopFundingHate Vypovedali sme zmluvu s Daily Mail." Hovorca spoločnosti Lego Roar Rude Trangbaek pre agentúru AP spresnil, že Lego "nemá v pláne ďalšie marketingové aktivity s týmto denníkom".
Hovorca vysvetlil, že Lego "trávi mnoho času počúvaním toho, čo nám deti hovoria. Rodičia a starí rodičia tiež obetujú svoj čas, aby nám povedali, čo si myslia. My počúvame." Bližšie podrobnosti o reklame hovorca odmietol uviesť.
Kampaň Stop Funding Hate vyzýva výrobné spoločnosti, aby prestali zverejňovať reklamu na svoje výrobky v niekoľkých britských denníkoch, a to vzhľadom na ich neochotu pomáhať maloletým utečencom.
Dánska spoločnosť Lego už v roku 2014 oznámila, že po 50 rokoch spolupráce neobnoví svoju zmluvu s ropnou spoločnosťou Shell, na ktorej čerpacích staniciach v Európe sa predávali stavebnice Lego. Príčinou bola kampaň ekologickej organizácie Greenpeace, v ktorej sa polárnou krajinou postavenou z Lega valí olej z ropnej veže Shell a zaplavuje ľudí, zvieratá aj Santa Clausa. Ekológovia chceli týmto spotom upozorniť na ťažobné plány britsko-holandskej spoločnosti v Arktíde.
Lego má vo svete viac ako 18.000 zamestnancov a patrí k najväčším výrobcom hračiek na svete. So stavebnicami Lego sa doma alebo v školách hráva či učí približne 100 miliónov detí.
Novozvolený americký prezident Donald Trump prisľúbil, že po nástupe do Bieleho domu bude zdržanlivejší pri používaní mikroblogovacej siete Twitter. Uviedol to v rozhovore pre televíziu CBS, v ktorom priznal aj veľký vplyv sociálnych sietí na predvolebnú kampaň.
"Budem veľmi opatrný - ak ho teda (Twitter) vôbec budem používať," vyhlásil Trump. Jeho mikroblogy na Twitteri sleduje viac ako 14 miliónov ľudí.
Sociálne siete označil Trump za vplyvný nástroj v predvolebnej kampani. "Je to moderná forma komunikácie. Niet sa za čo hanbiť," vyhlásil.
Sociálne médiá majú podľa Trumpa veľkú silu, väčšiu ako peniaze. Konštatoval, že do istej miery to dokázal aj on vo svojej kampani.
Denník The New York Times informoval, že pred voľbami Trumpovi jeho poradcovia nedovoľovali prispievať do vlastného osobného konta na Twitteri po tom, ako časť ľudí svojimi príspevkami pobúril, urazil či znechutil. Trumpov štáb však túto informáciu nepotvrdil.
Copyright © TASR 2016