DALITO!

27. 1. 2017

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK

Najviac čitateľov má z celoštátnych denníkov Nový Čas. V rebríčku čítanosti nasledujú denníky Sme a Pravda. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML - TGI) za 3. a 4. kvartál 2016, ktoré agentúre SITA poskytla Linda Kleinertová z MML - TGI. Posledné vydanie niektorého z celoštátnych denníkov čítalo 29 percent populácie vo veku 14 až 79 rokov. Za posledných 14 dní si niektorý celoštátny denník prečítalo 64 percent populácie. Nový Čas si prvú pozíciu v rebríčku čítanosti celoštátnych denníkov udržal s čítanosťou 15 percent, denníky Sme a Pravda majú čítanosť šesť percent. S päťpercentnou čítanosťou nasleduje denník Plus jeden deň a Šport so štyrmi percentami. Korzár spolu s denníkom Hospodárske noviny majú čítanosť tri percentá obyvateľov vo veku 14 - 79 rokov.
Posledné vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov si prečíta alebo prelistuje 38 % populácie. Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní s čítanosťou 8 %. Ďalšie pozície obsadili so šesťpercentnou čítanosťou týždenníky Báječná žena, Život a Nový Čas pre ženy. Nasleduje Slovenka, Eurotelevízia a Katolícke noviny so 4 %. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla 9-percentnú čítanosť, sieť Petit Press MY noviny má čítanosť 6 %.
Celková čítanosť dvojtýždenníkov je 13 %. Najčítanejším titulom medzi dvojtýždenníkmi je TV max s 5 %. Nasledujú Tele plus a Bratislavské noviny s 2 %. Dvojtýždenníky Relax a Žena a život dosiahli 1 % čítanosť. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky dosiahla čítanosť 3 %.
Mesačníky v 3. a 4. kvartáli tohto roka čítalo 42 % obyvateľov Slovenska. Poradie mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára časopis Záhradkár so 7 %. Rovnakú čítanosť má mesačník Zdravie. Nasledujú Eva a EMMA s čítanosťou 5 %. Ďalší je mesačník Nový Čas Krížovky so 4 % a za ním Dobré jedlo a Auto magazín s čítanosťou 3 %. Spoločnosť Median SK prieskum uskutočnila v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media od 27. júna do 11. decembra 2016 na vzorke 4 101 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov. Na Slovensku sa tento prieskum kontinuálne robí od roku 1997.

Najviac divákov má Televízia Markíza a poslucháčov Rádio Expres. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML - TGI) za 3. a 4. kvartál 2016, ktoré agentúre SITA poskytla Linda Kleinertová z MML - TGI. Podľa prieskumu dosiahla najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc Televízia Markíza so sledovanosťou 50 percent. Sledovanosť na úrovni 31 percent zaznamenala TV Joj, za ňou sa umiestnila televízna Jednotka RTVS s 24 percentami. Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 83 % a televíziu v 3. a 4. kvartáli 2016 celkovo sledovali takmer štyri milióny divákov.

Verejnoprávny Slovenský rozhlas (SRo) - RTVS je v rebríčku počúvanosti rádií druhý po dlhodobo najpočúvanejšom súkromnom rádiu Expres. Rádio Expres v rebríčku najviac počúvaných rádií vedie s 19 percentami. Na druhom mieste je prvý okruh verejnoprávneho Slovenského rozhlasu (SRo) - RTVS, Rádio Slovensko s počúvanosťou 17 percent. Tretie je Fun rádio s jedenástimi percentami. Počúvanosť sedem percent dosiahli Rádio Jemné a Rádio Europa 2. Druhý okruh SRo, RTVS - Rádio Regina získalo rovnako 7 % a poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvára Rádio Vlna so 6 %.
Verejnoprávny Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi šiestimi okruhmi dosiahol v parametri "počúval včera“ 25-percentnú počúvanosť. Rozhlasová sieť Radio Services (Rádio Jemné, Rádio Vlna, Rádio Europa 2 a Rádio Anténa Rock) dosiahla počúvanosť 20 percent a sieť Fun Media Group (Fun rádio a 10 regionálnych rádií) dosiahla počúvanosť 15 percent. Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavuje 65 percent. Markíza Group (TV Markíza, Doma a Dajto) dosiahla v parametri "sledoval včera" 54 percent. Televízna skupina Joj group (TV Joj, Plus, Wau a ďalšie) sledovanosť 33 percent a Rozhlas a televízia Slovenska (Jednotka a Dvojka RTVS) 25 percent.
V 3. a 4. kvartáli 2016 malo spomedzi sledovaných rozhlasových staníc najvyšší podiel na trhu Rádio Expres s podielom 22 percent. Rádio Slovensko dosiahlo 21-percentný podiel na trhu. S 12-percentným podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Ďalej nasleduje Rádio Regina, Rádio Europa 2 a Rádio Jemné zhodne s ôsmimi percentami. Rádio Vlna dosiahlo sedem percent. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 13 percent z trhu. Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v podiele na trhu (share) otvára s 39-percentným podielom TV Markíza. TV Joj dosiahla podiel na trhu 21 percent a za ňou sa s 15-percentným podielom na trhu objavila Jednotka.
Spoločnosť Median SK prieskum uskutočnila v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media od 27. júna do 11. decembra 2016 na vzorke 4 101 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov. Na Slovensku sa tento prieskum kontinuálne robí od roku 1997.

©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.