17. 6. 2017

ART FILM FEST NEWS

ART FILM FEST NEWS

Je dobré byť ocenený odbornou verejnosťou, teda filmármi. Tým, že cena je od filmárov a nie od štátnych úradníkov, o to je príjemnejšia. Týmito slovami zhodnotil na dnešnej tlačovej konferencii v Košiciach prezident Medzinárodného festivalu (MFF) Karlove Vary a český herec Jiří Bartoška získané ocenenie. V rámci piatkového (16.6.) úvodného ceremoniálu 25. ročníka filmového festivalu Art Film Fest (AFF) si prevzal Cenu prezidenta AFF Milana Lasicu.
      Cena je podľa jeho slov poctou všetkým, ktorí spolu s ním 24 rokov pripravujú festival v Karlových Varoch. "Ja to nemám rozdelené na kategórie. Mám ich rozdelené na to, že buď sú to ceny príjemné, alebo oficiálne, takzvané korektné a táto tam rozhodne nepatrí," povedal Bartoška.
      Každý festival podľa neho prináša filmy, ktoré by sme za normálnych okolností, žiaľ, nevideli, povedal na margo organizovania MFF Karlove Vary Bartoška.
      Vo svojej doterajšej kariére Bartoška spolupracoval s viacerými slovenskými hercami a režisérmi. "Veľmi rád som robil so Stanislavom Párnickým. Robili sme Pascu a Južnú poštu, ktorá tu bude premietaná, potom s Dušanom Hanákom. Takže ja som bol skutočne československý herec," zaspomínal si Bartoška.
      "Hneď po festivale idem do Bratislavy a mal by som točiť. Marie Poledňáková napísala scenár, detektívnu veselohru. Takže zatiaľ je to tak," priblížil najbližšie filmové plány Bartoška.
      Na otázku, čo by odkázal tým, ktorí bojujú s rakovinou, ktorú pred časom sám prekonal, odpovedal, že je to veľmi ťažké a individuálne. "Keď mi diagnostikovali túto chorobu, mal som roztočený seriál Já, Mattoni a štáb povedal, že na mňa počkajú, keď mi skončia chemoterapie. Na čo som im povedal, že neviem, ako sa budem cítiť. Povedal som im, aby to preobsadili," priblížil herec.
      "Tú chorobu som vzal tak, že 68 rokov je vek, kedy ľudia zomierajú a sú chorí. Tá choroba sa urazila, že si ju nevážim a odišla. Beriem tie veci fatálne. Nemôžem dať nikomu radu, pretože každý človek sa učí s tou chorobou nejakým spôsobom žiť. Nedá sa niekomu povedať, že takto to urobte, keď taký nie ste," dodal Bartoška.


Copyright TASR ©2017