Skupina Markíza nedala konkurencii šancu ani
v uplynulom februári 2022
Hlavná spravodajská relácia Televízne noviny porazila konkurenciu takmer v každý jeden deň uplynulého mesiaca, vynikajúco sa darilo aj reláciám Počasie a Teleráno.
Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto aj v uplynulom februári 2022 udržala svoju stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 24,1 % a konkurenčnú skupinu Joj (19,1 %) tak predstihla s rozdielom 5,0 percentuálnych bodov. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza až v 26 z 28 februárových dní.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola vo februári 2022 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 17,0 %. Konkurenčná TV Joj (13,0 %) vykázala v rovnakom období o 4,0 percentuálne body slabší výsledok.
Februárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v obchodne podstatnom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 27,3 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,8 %) tak predstihla o 4,5 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 25 z 28 dní uplynulého mesiaca.
Samotná TV Markíza dosiahla vo februári 2022 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 19,0 % a s rozdielom 2,2 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,8 %).
Skupina Markíza bola vo februári 2022 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 21,0 % a odstupom 2,6 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (18,4 %). Trhovým lídrom bola v 19 z 28 dní uplynulého mesiaca.
Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 24,1 % a náskokom 1,0 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (23,1 %), ktorú porazila v 18 z 28 februárových dní.
Seriálový megahit Druhá šanca suverénne najsledovanejším nešportovým programom
Jednoznačne najsledovanejším nešportovým programom uplynulého mesiaca a zatiaľ aj celého roka 2022 v rámci celého slovenského trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal výnimočný nový dramatický seriál z lekárskeho prostredia s názvom Druhá šanca. Konkrétne išlo o štvrtú premiérovú časť, ktorá v pondelok, 21. februára 2022, dosiahla po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti fantastický rating 13,0 % a rovnako aj vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,7 %.
Všetkých štyri vo februári odvysielané epizódy Druhej šance suverénne ovládli pondelkové večery s excelentným priemerným ratingom 12,2 % a trhovým podielom 30,3 %.
Divákmi aj kritikou nadšene prijatý nový seriál s Jánom Koleníkom v hlavnej úlohe uplynulý mesiac prilákal k obrazovkám v priemere 652-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine sa absolútne najsledovanejším februárovým a zatiaľ aj tohtoročným nešportovým programom stala epizóda odvysielaná v pondelok, 21. februára 2022, ktorú si vychutnalo až 697-tisíc divákov.
Televízne noviny zvíťazili takmer v každý jeden februárový deň
V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 sa divácky najúspešnejším spravodajským programom uplynulého mesiaca stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané vo štvrtok, 24. februára 2022, ktoré dosiahlo skvelý rating 11,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,0 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta si v deň vypuknutia vojnového konfliktu na Ukrajine nenechalo ujsť 604-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Televízne noviny zaznamenali v uplynulom februári 2022 excelentný priemerný rating 8,9 % a trhový podiel 24,8 %. Sumár spravodajských aktualít sledovalo na obrazovkách trhového lídra v priemere až 527-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydania uplynulého mesiaca si v pondelok 28. februára 2022 pozrelo 620-tisíc divákov.
Televízne noviny boli uplynulý mesiac v rámci cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie až v 27 z 28 februárových dní. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 24,0 %.
Vynikajúco sa darilo aj relácii Počasie, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 9,0 % a trhový podiel 24,1 %. Aktuálne informácie o počasí v januári na Markíze sledovalo v priemere 539-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Šokujúci vpád ruskej armády na Ukrajinu vo štvrtok 24. februára 2022 TV Markíza spravodajsky pokrývala už od skorých ranných hodín, keď operatívne zmenila vysielanie Telerána a monotematicky informovala o aktuálnych udalostiach. Išlo o najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca, ktoré dosiahlo rating 1,9 % a trhový podiel 30,9 %. Pozrelo si ho celkovo 101-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto
Na obrazovkách televízie Doma si vo februári 2022 suverénne najúspešnejšie počínal mimoriadne obľúbený turecký romantický seriál Láska na prenájom. Najsledovanejšia bola prvá z dvojice večerných epizód odvysielaná vo štvrtok 17. februára 2022, v cieľovej skupine 12-54 dosiahla excelentný rating 3,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 8,4 %. Taktiež aj v širšej cieľovej skupine 12+ bola táto časť divácky najúspešnejším programom stanice Doma za celý uplynulý mesiac, keď si ju vychutnalo celkovo 223-tisíc divákov.
Z atraktívnej filmovej ponuky stanice Doma v rámci cieľovej skupiny 12-54 najviac zabodoval strhujúci triler Beštiálna svokra, ktorý v piatok 4. februára 2022 zaznamenal rating 1,9 % a trhový podiel 5,1 %.
Z ponuky televízie Dajto uplynulý mesiac najviac divákov v rámci oboch hlavných cieľových skupín uprednostnilo akčnú komédiu Muži v čiernom 3. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla vynikajúci rating 3,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 9,9 %. Hviezdne obsadený kinohit si nenechalo ujsť 133-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA