21. 4. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

80 % Európanov, ktorí sú online, má širokopásmové pripojenie, ale 40 % obyvateľov EÚ nikdy internet nepoužila. Vyplýva to z najnovšej štúdie Európskej komisie. Zo štúdie i2010 ďalej vyplýva, že približne dve tretiny Grékov, Bulharov a Rumunov používa internet. „Špeciálne dobrou správou je, že 77 % európskych spoločností, 67 % škôl a 48 % lekárov už v súčasnosti využíva výhody širokopásmového internetu,“ uvádza Viviane Reding, Komisárka EÚ pre informačnú spoločnosť a Médiá. „Na druhej strane ale niektoré časti EÚ stále zaostávajú. Všetky krajiny Európskej Únie musia preto tvrdo pracovať na tom, aby vyplnili diery, zlepšili cezhraničnú spoluprácu a pripojili aj zaostalejšie regióny,“ uzatvára Reding. Podľa štúdie, ktorú vypracovala spoločnosť Millward Brown Optimor a ktorú pravidelne zverejňuje prestížny denník Financial Times, je najmocnejšou značkou na svete internetový vyhľadávač Google. Práve spoločnosť Larryho Pagea a Sergeja Brina sa v rebríčku BrandZ TOP 100 nachádza na prvom mieste, keď sa jej trhová cena pohybuje na úrovni 86, 1 miliárd amerických dolárov. Oproti roku 2007 Google zaznamenal nárast o 30 percent. Na druhom mieste sa nachádza technologická firma General Electric (GE), tretí je počítačový gigant Microsoft. Najprestížnejšou ázijskou značkou je China Mobile na piatom mieste, z európskych spoločností sa najvyššie dostala fínska Nokia, ktorá sa nachádza na ôsmom mieste. Podrobné pravidlá zostavovania rebríčka sa nachádzajú na domovskej stránke spoločnosti millwardbrown.com