25. 4. 2008

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Spoločnosť PMT a agentúra TNS SK sa dohodli na implementácii technológie Audio Matching z dôvodu pokrytia potrieb merania sledovanosti aj v domácnostiach s digitálnym príjmom televízneho signálu. Meranie odštartuje v máji 2008. Implementácia tejto novej technológie súvisí s predĺžením zmluvy z roku 2004 o 3 mesiace, ktorú spoločnosti PMT a TNS SK podpísali za účelom realizácie projektu merania sledovanosti televízií prostredníctvom peoplemetrov. Audio Matching umožňuje meranie nielen analógového typu signálu domácnosti, ale aj všetky formy digitálnej distribúcie TV signálu priamo ku koncovému užívateľovi, ako napr. DVB-T, DVB-S, DVB-C, IPTV a iné. Vyplývajúc z filozofie fungovania, táto technológia umožňuje popri všetkých uvedených typoch signálu aj meranie počúvanosti rádií, či sledovanosť internetového vysielania.Na Slovensku zatiaľ spoločnosť TNS SK realizuje iba meranie sledovanosti analógových televízií. V súčasnosti však podľa kalibračného výskumu vlastní digitálne televízie 20% domácností a ich nárast sa hypoteticky odhaduje pre koniec roka 2009 až na 40% úrovne pokrytia. Preto bolo potrebné nájsť nový spôsob merania televízií a prejsť na taký typ merania, ktorý by pokryl všetky požiadavky merania rôznorodosti distribúcie TV signálu pre najbližšie obdobie. Meranie sledovanosti televízií pomocou Audio Matchingu na Slovensku odštartuje v máji 2008. Audio Matching tak umožní relevantnejšie hodnoty merania sledovanosti televízií z uhlu pohľadu digitálnych domácností, ktoré za posledný rok narástli aj na Slovensku. Ivan Šimek, Managing Director spoločnosti TNS SK, to okomentoval: „PMT svojím rozhodnutím pre realizáciu vybranej technológie posunula Slovensko na najvyššiu úroveň svetovej špičky nielen v súvislosti s dostupnou kvalitou a technologickou kompatibilitou, ale aj z pohľadu primárneho prijímaného signálu a rôznorodosti formátu meraných médií, ktoré sa v blízkej budúcnosti budú využívať pri meraní všetkých druhov distribúcie digitálneho alebo analógového televízneho signálu.“ Skupina TNS v súvislosti s Audio Matchingom koncom minulého roka oznámila, že vyhrala tender na meranie sledovanosti televízií vo Veľkej Británii pre spoločnosť BARB. Spoločnosť TNS bude zodpovedná za zavedenie a prevádzku panela, ktorý bude pozostávať z 5 100 domácností. Regrutácia domácnosti do panelu vo Veľkej Británii sa začne v roku 2008, testovacie meranie by sa malo spustiť začiatkom roka 2009.