DALITO!

12. 5. 2016

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americký herec Bryan Cranston sa predstaví v antológii inšpirovanej poviedkami sci-fi autora Philipa K. Dicka. V spoločnej tlačovej správe o tom informovali Channel 4 a Sony Pictures Television. Scenáristami a výkonnými producentmi desaťdielneho projektu s názvom Electric Dreams: The World of Philip K. Dick sú Ronald D. Moore a Michael Dinner.
Ďalšími výkonnými producentmi budú James Degus, Kalen Egan, Christopher Tricarico, Maril Davis, David Kanter, Matt DeRoss, spomínaný 60-ročný Cranston a tiež autorova dcéra Isa Dick Hackett. "Je to splnený elektrický sen. Sme nesmierne nadšení, že môžme preskúmať a ďalej rozšíriť večné témy z neuveriteľného diela tohto literárneho majstra," vyjadril sa na adresu spolupráce Cranston, známy najmä ako Walter White zo seriálu Perníkový tatko (2008 - 2013). Každá epizóda série by mala pritom priniesť samostatný dramatický príbeh. Dátum premiéry zatiaľ nie je známy.
Podľa diel autora, ktorý zomrel 2. marca 1982 vo veku 53 rokov, už nakrútili napríklad filmy Blade Runner (1982), Total Recall (1990, 2012), Screamers: Hlasy z podzemia (1995), Impostor: Živá zbraň (2001), Minority Report (2002), Výplata (2003), A Scanner Darkly (2006), Next (2007), Správcovia osudu (2011) a najnovšie tiež seriál The Man in the High Castle (2015).
Bryan Lee Cranston začínal s herectvom v divadlách. Koncom 80. rokov sa začal objavovať v reklamách a malých televíznych úlohách. Jeho prvou väčšou úlohou bola postava kozmonauta Buzza Aldrina v seriáli Zo Zeme na Mesiac (1998) z produkcie HBO. Do povedomia verejnosti sa dostal ako otec rodiny v seriáli Malcolm in the Middle (2000 - 2006), za ktorý ho tri razy nominovali na cenu Primetime Emmy a raz na Zlatý Glóbus. Celosvetovú slávu mu však priniesol až spomínaný Perníkový tatko, za ktorý získal šesť Primetime Emmy a jeden Zlatý glóbus. Okrem toho sa objavil aj v snímkach ako Zachráňte vojaka Ryana (1998), Malá Miss Sunshine (2006), Obhajca (2011), Drive (2011), Nákaza (2011), Moja krásna učiteľka (2011), Argo (2012), Godzilla (2014) či životopisnej dráme Trumbo (2015), ktorá mu v roku 2016 vyniesla zatiaľ jedinú nomináciu na Oscara v kariére.

Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May, bývalí moderátori motoristického programu Top Gear, oznámili, že ich nová relácia dostala názov The Grand Tour. Novinku bude vysielať americká spoločnosť Amazon prostredníctvom streamovacej služby Amazon Prime, pričom nakrúcať ju budú v rôznych krajinách. Premiéru bude mať na jeseň, presný termín však zatiaľ nie je známy.
"Veci sa majú tak, že budeme cestovať po svete, pričom každú epizódu budeme uvádzať v inej krajine, z veľkého stanu. Bude to v podstate 'grand tour', tak sme sa rozhodli nazvať celú show The Grand Tour," uviedol Clarkson. "Ja som ju chcel nazvať Nigel alebo Roger, pretože sme potrebovali meno a toto sú mená," dodal May.
Hammond a Clarkson boli moderátormi Top Gearu od roku 2002, May sa k nim pridal o rok neskôr. Spoluprácu s projektom ukončili vlani po tom, ako Clarkson v marci napadol jedného z producentov programu Oisina Tymona, pretože mu po nakrúcaní nezabezpečil teplé jedlo. Predstavitelia BBC následne Clarksona suspendovali na neurčito, pričom pozastavili aj vysielanie Top Gearu. Taktiež spustili interné vyšetrovanie, po ktorom s Clarksonom pre porušenie interných predpisov neobnovili kontrakt. Hammond a May následne oznámili, že s BBC nepredĺžia kontrakty. Trojica potom v júli podpísala zmluvu so spomínanou spoločnosťou Amazon na tri sezóny novej relácie. Top Gear však bude na BBC pokračovať aj naďalej. Novými moderátormi sa stali Chris Evans, Matt LeBlanc, Sabine Schmitz, Chris Harris, Rory Reid a Eddie Jordan. Nové epizódy začnú vysielať 22. mája na stanici BBC Two.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Hovorca čínskeho ministerstva zahraničných vecí dnes odmietol komentovať médiami citovaný nelichotivý výrok britskej kráľovnej Alžbety II. na margo "veľmi hrubého" správania sa čínskej vládnej delegácie počas vlaňajšej návštevy čínskeho prezidenta Si Ťin-pchinga v Londýne.
Podľa kráľovnej sa členovia čínskej delegácie počas vlaňajšej návštevy čínskeho prezidenta v Spojenom kráľovstve zachovali "veľmi hrubo" k britskej veľvyslankyni pôsobiacej v Pekingu a jej policajnému sprievodu. Túto kráľovninu poznámku zachytil oficiálny kameraman Buckinghamského paláca. Videozáznam medzičasom zverejnilo viacero médií.
Hovorca čínskeho ministerstva zahraničných vecí Lu Kchang sa dnes k tejto záležitosti odmietol priamo vyjadriť.
Zopakoval len, že čínska aj britská strana verejne i v rámci dvojstranných konzultácií hodnotia vlaňajšiu Siovu návštevu v Londýne ako veľmi úspešnú. Obe strany podľa neho oceňujú aj úsilie vynaložené pracovnými tímami pri príprave návštevy.
Hovorca dodal, že Siova návšteva v Británii "položila základy zlatého veku v dejinách britsko-čínskych vzťahov".
Napriek Luovmu komentáru Čína považuje najnovší vývoj vo vzťahoch s Britániou za citlivú záležitosť. Na cenzurovanom internete správu o kráľovninom výroku možno nájsť len ťažko, konštatuje AP. Vládni úradníci podľa AP zrejme dostali aj nariadenie prerušiť signál britskej spravodajskej spoločnosti BBC vždy vtedy, keď sa v jej vysielaní o tejto kauze hovorí.
Británia a Čína počas Siovej návštevy podpísali obchodné zmluvy za viac ako 30 miliárd libier. Britský premiér David Cameron sa vyjadril, že Čína si vybrala Britániu za svojho partnera na Západe.

Ukrajinský web Myrotvorec zverejnil osobné údaje približne 5000 novinárov, ktorí sa akreditovali u proruských separatistov na východe Ukrajiny. Okrem ukrajinských novinárov sú v zoznamoch aj spravodajcovia zahraničných médií a denníkov, informovala dnes agentúra UNIAN.
      Redaktorka televízie Hromadske Anastasija Stanková spresnila, že na webe sú zverejnené "telefónne čísla a adresy najlepších novinárov z celého sveta zo všetkých renomovaných médií", ktorí boli v rozličnom období akreditovaní v Doneckej i Luhanskej ľudovej republike, "riskovali svoj život a snažili sa informovať o tom, čo sa deje na druhej strane".
      Novinári, ktorých osobné údaje boli takto prezradené, vydali vyhlásenie. Uvádzajú v ňom, že teraz dostávajú výhražné telefonáty a listy. Niektorí ukrajinskí politici už vyzvali, aby novinári, ktorých mená sú na zozname, boli považovaní za "nepriateľov Ukrajiny" a aby "vôbec nemohli pracovať".
      Novinári ďalej uviedli, že sú "hlboko šokovaní krokmi ukrajinských politikov i tímu webovej stránky Myrotvorec", ktorí ich označili za ľudí, čo "spolupracujú s teroristami".
      Podľa vyhlásenia novinári žiadajú do webu Myrotvorec, aby okamžite stiahol informácie o osobných údajoch novinárov. Chcú tiež, aby sa prípadom zaoberali orgány činné v trestnom konaní. Podľa nich totiž došlo k porušeniu zákona o ochrane osobných údajov, okrem toho sú tiež terčom nátlaku a vyhrážok.
      Ukrajinská novinárka Myroslava Honhadzeová, ktorá pracuje pre rozhlasovú stanicu Hlas Ameriky, pre UNIAN uviedla, že Výbor na ochranu novinárov, sídliaci v New Yorku, vydá ku kauze vyhlásenie.


Copyright © TASR 2016