13. 7. 2016

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

V roku 2015 banky a nebankové subjekty, ktoré poskytujú spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti, investovali do reklamy dvakrát viac ako v roku 2012. Kým v roku 2012 to bola suma 36,15 mil. eur, vlani to bolo 80,56 mil. eur. Z toho 78 % pripadlo na komunikáciu spotrebných úverov a 22 % na propagáciu pôžičiek v hotovosti. Vyplynulo to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia.
Zatiaľ čo v roku 2015 výdavky na propagáciu hotovostných pôžičiek medziročne poklesli, zadávatelia reklám na spotrebné úvery potvrdili niekoľko rokov po sebe sa opakujúci trend zvyšovania reklamných rozpočtov dvojciferným tempom. Vývoj výdavkov do reklamy v priebehu roka napovedá, že ochota zadlžiť sa je podľa TNS pravdepodobne vyššia v predvianočnom období. Vtedy poskytovatelia pôžičiek a spotrebných úverov komunikujú svoje produkty výrazne viac ako počas ostatných mesiacov. Najvyššia suma bola v mesiaci november, a to 14,2 mil. eur.
Najvýznamnejším komunikačným prostriedkom tradičného mediamixu bola televízia, kde zadávatelia alokovali 93 % z celkového objemu výdavkov na reklamu spotrebných úverov a pôžičiek. Slovenské televízne stanice odvysielali vlani 79 658 spotov propagujúcich pôžičky v hotovosti a spotrebné úvery v celkovej dĺžke vysielania 539 hodín. Inzercia v printe pokryla 567 inzertných strán. Z takmer 6 630 vonkajších plôch pripadli takmer dve tretiny na citylighty. V rádiách sa odvysielalo 5 563 spotov.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.