15. 9. 2017

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS



Dokumentárny film Sedliacky rozum o predsedovi hnutia ANO Andrejovi Babišovi uvidia diváci na obrazovkách Českej televízie až po voľbách. Dokument neobsahuje žiadne nové zistenia, ktoré by už neboli vo vysielaní ČT. Neexistuje tak žiadny veľký záujem na televíznom vysielaní tohto filmu do volieb. Povedal to Petr Dvořák, generálny riaditeľ Českej televízie. Bude to až v novembri. ČT ako koproducent snímky nesúhlasí s využitím filmu, ktorý ukazuje vzťah Babišovho podnikania a politického pôsobenia, v kampani Zelených.
Diskusiu ohľadom filmu na Rade ČT otvorila radca Zdeněk Šarapatka, ktorého zaujímalo, prečo televízia film neplánuje vysielať. " Film sa dá pozrieť na interente. ČT je médiami ostrakizovaná za to, že pracuje na politickú zákazku, čo sa ja nedomnievam," uviedol Šarapatka.
Podľa Dvořáka nebolo možné vysielať film pred októbrovými voľbami. Pôvodne mal byť dokončená minulý rok v septembri, ale lehota bola predĺžená až na jar. Po odovzdaní sa však ukázalo, že obraz musel byť prepracovaný. Vyskytli sa nedostatky v pravidlách citácií a či všetky strany v dokumente majú dostatok priestoru.
Všetky kópie filmu, ktoré možno vidieť na internete, sú podľa Dvořáka nezákonné. Je však ťažké to zabrániť, pretože film už bol prehliadaný v takzvaných kontrolných projekciách, dodal riaditeľ ČT.

V prvej polovici tohto roka získala Česká televízia približne 200 miliónov korún z reklamy a predaja vysielacích práv. Z toho 170 miliónov získala za reklamu a sponzorstvo, 30 miliónov za vysielacie práva v zahraničí a v rámci Českej republiky. Na zasadnutí Rady Českej televízie to uviedol radca René Kühn. Celkové výnosy za rok boli 470 mil. Kč.

"Minulý rok bol mimoriadny, najmä kvôli zvýšeným príjmom z reklamy na športovom kanáli ČT Sport, kvôli výnimočným športovým podujatiam, ako sú olympijské hry alebo majstrovstvá Európy vo futbale," povedal Kühn.
Podľa neho tohtoročné výsledky predaja zodpovedajú plánom. 95 percent reklamného času, ktorý ČT2 a ČT Sport má Česká televízia k dispozícii, sa vypredáva. Okrem toho je možné zlepšiť výsledky predaja spoločnosti Telexport, pretože vysielacie práva sa vo všeobecnosti predávajú v druhej polovici roka.
V tomto roku má Česká televízia vyrovnaný rozpočet vo výške 6,88 miliardy korún. Ku koncu roka zamestnávala 2946 ľudí, medziročne vzrástol o 11 ľudí. ČT vysiela šesť televíznych programov.


Copyright © ČTK 2017