10. 11. 2017

Prieskum MEDIAN SK

Prieskum MEDIAN SK


Najpočúvanejšími slovenskými rozhlasovými stanicami sú Rádio Expres, Rádio Slovensko a Fun rádio. Najsledovanejšími televíznymi stanicami sú TV Markíza, TV JOJ a Jednotka. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu MML–TGI, ktorý predstavila spoločnosť Median SK.
      Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval posledný týždeň“ predstavuje 89 percent. Poradie otvára Rádio Expres s 37 %, ďalej Rádio Slovensko s 30 %, nasleduje Fun rádio s 25 %. Sedemnásť percent populácie počúva aspoň raz za týždeň Rádio Jemné a 16 % Rádio Europa 2. Rádio Vlna dosiahlo počúvanosť 14 % a sedmičku najpočúvanejších uzatvára Rádio Regina s 13 %.
      Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavuje 63 %. V prieskume prvým je Rádio Expres s 19 %, ďalej Rádio Slovensko so 17 % a nasleduje Fun rádio s 11 %. Sedempercentnú počúvanosť dosiahli Rádio Jemné a Rádio Europa 2. Poradie sedmičky najpočúvanejších staníc uzatvárajú Rádio Regina so šiestimi percentami a Rádio Vlna s piatimi percentami.
      Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 80 %. Televíziu v druhom a treťom kvartáli 2017 celkovo sledovali takmer štyri milióny divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza so 41 %. Sledovanosť na úrovni 32 % zaznamenala TV JOJ a za ňou sa umiestnila Jednotka s 25 %. V rámci poradia  jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu je na prvom mieste s 33 % TV Markíza. TV JOJ dosiahla 23 % a za ňou sa so 17-% podielom na trhu umiestnila Jednotka.
      Národný prieskum MML–TGI, zameraný na spotrebné správanie, médiá a životný štýl, realizuje spoločnosť Median SK kontinuálne od roku 1997. Prieskum za druhý a tretí kvartál 2017 bol realizovaný v období od 3. apríla do 17. septembra 2017. Výberový súbor tvorili obyvatelia Slovenska vo veku 14 až 79 rokov. Prieskum bol realizovaný na vzorke 4238 respondentov.

Najčítanejšími celoštátnymi denníkmi v druhom a treťom kvartáli roku 2017 boli Nový Čas, Pravda a Plus jeden deň. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu MML–TGI, ktorý predstavila spoločnosť Median SK.
      Nový Čas si udržal prvú pozíciu s 15 percentami. Čítanosť na úrovni šesť percent majú denníky Pravda a Plus jeden deň. Nasleduje denník Sme s piatimi percentami a Šport so štyrmi percentami. Korzár a Hospodárske noviny majú čítanosť troch percent populácie vo veku 14 - 79 rokov.
      Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní so siedmimi percentami. Šesťpercentnú čítanosť má týždenník Báječná žena. Život a Nový Čas pre ženy majú päť percent. Štyri percentná obyvateľov Slovenska čítajú Eurotelevíziu. Týždenníky Slovenka a Katolícke noviny majú trojpercentnú čítanosť. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (regionPRESS) dosiahla desať percent a sieť Petit Press MY noviny päťpercentnú čítanosť.
      Najčítanejším titulom medzi dvojtýždenníkmi je TV max s piatimi percentami. Nasledujú Tele plus, Bratislavské noviny a Relax s dvomi percentami. Dvojtýždenníky Stop i Žena a život dosiahli jednopercentnú čítanosť. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky dosiahla čítanosť štyri percentá.
      Poradie mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára časopis Zdravie so siedmimi percentami. Rovnakú čítanosť má aj mesačník Záhradkár. Nasledujú Eva a EMMA s piatimi percentami. Ďalší je mesačník Nový Čas Krížovky so štyrmi percentami. Nasledujú mesačníky Maxikrížovky a Nový Čas Bývanie s trojpercentnou čítanosťou.
      Národný prieskum MML–TGI, zameraný na spotrebné správanie, médiá a životný štýl, realizuje spoločnosť Median SK kontinuálne od roku 1997. Prieskum za druhý a tretí kvartál 2017 bol realizovaný v období od 3. apríla do 17. septembra 2017. Výberový súbor tvorili obyvatelia Slovenska vo veku 14 až 79 rokov. Prieskum bol realizovaný na vzorke 4238 respondentov.


Copyright TASR ©2017