12. 1. 2018

VÝROKY TÝŽDŇA

          VÝROKY TÝŽDŇA






"Na východe to môže byť NAJCHLADNEJŠÍ Silvester v histórii. Snáď by sme mohli využiť trochu toho starého, dobrého globálneho otepľovania, na boj proti ktorému mala naša krajina, na rozdiel od iných, platiť BILIÓNY DOLÁROV. Zababušte sa!"
Donald Trump


„Naplno sa prejavuje to, že celý ten ponovembrový naratív z roku 1989 o tom, ako za pár rokov dobehneme Rakúsko, len si treba na chvíľu utiahnuť opasky, už ľuďom jednoducho nestačí. Majú plné zuby kapitalizmu, plné zuby poučovania zo strany Západu, plné zuby globalizácie. V spoločnosti už nefunguje racionálna debata o jednotlivých politikách, ale skôr emotívne spory a iracionálne skratky.Vytvárajú rôzne kampane proti nepohodlným politikom, vytvárajú rozvrat v spoločnosti, zveličujú kauzy. Opozícia je úplne diletantská, má prepojenia s mafiou, neonacistami, grázlami a inou špinou, ale napriek tomu sa vezie na tejto vlne znechutenia v spoločnosti. O tom bol aj tento rok: z politiky sa vytráca rozumná a vecná diskusia a je v nej čoraz viac nenávisti a emočných skratiek. Osobne som veľmi sklamaný najmä z pôsobenia Andreja Kisku na poste prezidenta Slovenskej republiky Ukázalo sa, že sa správa ako rozšafný milionár a zneužíva štátnu letku. Dokonca sa ukázalo, že spáchal ťažké daňové podvody, k čomu sa sám priznal. Zneužíval svoju funkciu pri rozhovoroch s generálnym prokurátorom a dlhodobo pošliapaval ústavu v otázke ústavných sudcov. Toto všetko sú také veľké prešľapy, že by mal vážne zvážiť zotrvanie vo funkcii, pretože jeho ďalšie pôsobenie nesmierne ubližuje Slovensku a dobrému menu našej vlasti v zahraničí,Ak je hlavou štátu človek, ktorý páchal daňové podvody, ťažko podľa neho očakávať, že na Slovensku bude mať niekto úctu k štátu, k plateniu daní, k dodržiavaniu práva a povinností. A ťažko očakávať, že nás v zahraničí s takýmto prezidentom bude brať niekto vážne. Ak by som mal čo najkratšie definovať tento rok v slovenskej politike, potom je to rok neuveriteľných politických zlyhaní Andreja Kiska, rok padlého anjela.“
Ľuboš Blaha

„Úplné dno
Nedíval som sa na to. Jednoducho je zvrátenosť najväčšieho zrna dať pri príležitosti 25. výročia vzniku suverénnej a samostatnej Slovenskej republiky diskutovať ľudí, ktorí celý svoj intelektuálny potenciál (po tejto debate už ani neviem, či nejaký majú) dali do aktivít, ktoré smerovali k tomu, aby žiadna suverénna Slovenska republika nevznikla. Len tých pár perál, čo mi poslali moji rozčúlení priatelia ma, utvrdzuje v tom, čo v blahej pamäti povedal po reštaurácii Bourbonovcov starý lišiak Tayelrand: Nič nepochopili, z ničoho sa nepoučili.
Ako môže nejaká osoba, ktorá sa pokladá za vzdelanú sociologičku, po tom, čo všetci hovoria, že sa stalo dobre, keď sa štát rozdelil, že politici rozhodli proti občanovi. Skutočne ten zaslepený čechoslovakizmus nielenže škodí Slovensku, ale otupuje a degeneruje aj myseľ.
Možno by mala p. Butorová počúvať svoju priateľku, dnes už klasika, alebo ako sa to dnes módne hovorí klasičku slovenského politického myslenia M. Vašáryovú. Veď ona je autorkou super myšlienky, že politici sa stanú štátnikmi, keď rozhodujú proti vôli občanov. Ona to síce ako všetko ostatné vrátane susedov Iránu poplietla, ale správne to malo znieť, že politici sú povinní rozhodnúť v záujme občanov aj vtedy, keď si občania v danom momente myslia iné. A záujmom českého a slovenského občana bolo vyriešenie vzťahu Slovákov a Čechov tak, aby sa ich vzťahy narovnali, zlepšili, a nevytvorili sa dlhodobé prekážky vo vzájomných vzťahoch tak, ako sa to stalo napr. vo vzťahu Srbov a Chorvátov V tom bola veľkosť V. Mečiara a V. Klausa, politikov HZDS, SNS a ODS, že v danom momente pochopili najlepšie, kde je záujem občana, kam majú slovensko-české spolužitie posunúť. Slovenský občan i český občan by v referende nikdy nehlasoval napr. ani za zánik c. a k. monarchie, ale ak sme chceli žiť ako národy, museli to opustenie Habsburskej ríše rozhodnúť politici. Slováci to urobili v Martine 30. 10. 1918, Česi dva dni predtým. Nespomínam si, žeby pri príležitosti okrúhleho jubilea vzniku ČSR dali diskutovať českým kniežatám a uhorským grófom, čo si myslia o zániku monarchie. To, čo urobila dnes Slovenská televízia, je úplné dno. Neospravedlnitreľné. Preto by ma zaujímalo, kto vlastne ovláda RTVdvojbodku. Nechce sa mi veriť, že s týmto mohol súhlasiť jej generálny riaditeľ.“
Anton Hrnko


"Stala sa bohužiaľ taká vec, že som dostal nejaké vírusové ochorenie, stratil som aj hlas a liečil som sa a v tejto dobe sa zošvindľovalo niečo, čo znamenalo 32 privatizačných projektov, medzi nimi aj Nafta Gbely, ktoré sa potom prepisovali v dobe, keď som ležal na lôžku a nepočul a nerozprával. Ale to patrí už do histórie a už to nenapravím. Takže boli tam kroky, ktoré sa potom od roku 1996 do roku 1998 robili ťažko."
Vladimír Mečiar

"Keď som hovoril o vášni, rozprával som o sebe, nie o ňom. Snažil som sa povedať, že som sa v minulosti niekoľkokrát nezachoval dobre a dnes sa už ovládam oveľa lepšie. Oslavoval som góly sklzom na kolenách, skokom do davu fanúšikov alebo tak, že som šprintoval 50 metrov. Nemôžem to poprieť, zvlášť keď išlo o víťazný gól v dôležitom momente. Antoniovi Contemu by som však rád odkázal jednu vec. Áno, urobil som chyby. Teraz ich robím menej, ale určite sa ešte nejaká vyskytne. Avšak čo sa mi nikdy nestalo ani nikdy nestane, je to, aby som mal pozastavenú činnosť pre ovplyvňovanie zápasov."
José Mourinho