5. 10. 2021

Bojovať proti šikane sa dá aj kreatívne. Kampaň Nadácie Markíza k výnimočnému projektu "Odpíšeme ti" získala prestížne ocenenie

 Bojovať proti šikane sa dá aj kreatívne. Kampaň Nadácie Markíza 

 


k výnimočnému projektu "Odpíšeme ti" získala prestížne ocenenie


Odborná porota kreatívnej súťaže Zlatý klinec 2021 udelila komunikačnej kampani z dielne reklamnej agentúry MADE BY VACULIK ocenenie Bronzový klinec.


Komunikačná kampaň Nadácie Markíza k dôležitému projektu "Odpíšeme ti" z dielne reklamnej agentúry MADE BY VACULIK zabodovala v prestížnej kreatívnej súťaži Zlatý klinec 2021. V kategórii Kreativita v PR kampani získala od odbornej poroty ocenenie Bronzový klinec. Víťazi najvýznamnejšej slovenskej súťaže o najkreatívnejšiu reklamu uplynulého roka boli vyhlásení v piatok, 24. septembra 2021, v bratislavskej Starej tržnici.

MADE BY VACULIK pre Nadáciu Markíza vytvoril kampaň na podporu boja proti šikane, ktorá upozorňuje na tri hlavné problémy: ignoráciu okolia, strach obetí a fakt, že sa to môže stať každému. Pri jej kreatívnom uchopení agentúra využila moderný insight z chatovacích aplikácií, pomocou ktorého vo výsledku dáva obetiam šikany nádej a svedkom šikany návod, čo robiť. Stačí zareagovať. Symbolom kampane sa preto stali tri bodky – znak toho, že niekto na vašu správu reaguje.

„Veľmi nás teší, že dôležité posolstvo tejto kampane zarezonovalo aj u odborníkov. Celému tímu agentúry MADE BY VACULIK sa aj touto cestou chceme poďakovať za jej vynikajúcu exekúciu. Najviac nás však hreje pri srdci, že sa nám vďaka projektu "Odpíšeme ti" podarilo naozaj účinnou formou podať pomocnú ruku obetiam šikany, ale zároveň aj priniesť osvetu o probléme šikanovania medzi deti, učiteľov a rodičov, a otvoriť diskusiu v školách, ale aj v rodinách,“ povedala Marianna Trnavská, predsedníčka správnej rady Nadácie Markíza.

„Keď robíte kampaň s cieľom pomôcť zastaviť šikanu, tak to najvýznamnejšie ocenenie sú, samozrejme, výsledky a reálna pomoc. Sme radi, že sme dostali príležitosť tvoriť kreatívu pre túto dôležitú tému. Bola to výborná skúsenosť a ocenenie Zlatý klinec je potvrdením toho, že sme zvolili správnu cestu. Veríme, že sa nám bude aj naďalej dariť tvoriť pútavú komunikáciu, ktorá pomôže zastaviť šikanu,“ zhodnotil Mário Lapoš, autor konceptu "Odpíšeme ti".

Hlavným pilierom kampane bol krátky filmový príbeh zo školského prostredia, v ktorom sa bezproblémový žiak stane obeťou šikany po nevydarenom kope na futbalovom zápase. V spleti posmeškov od spolužiakov pohľadom hľadá pomoc, ale deti ho ignorujú. Až do momentu, kedy sa jedna zo žiačok rozhodne zareagovať. Na tvorbe spotu sa podieľali známe mená slovenského filmového priemyslu. Kameru mal na starosti laureát ocenenia Slnko v sieti za kameru vo filme Amnestie Tomáš Juríček a réžiu Jonáš Karásek, ktorého rukopis nesú úspešné filmy Kandidát a spomínané Amnestie.

Kampaň odštartovala v pondelok, 5. októbra 2020, premiérou videospotu a reportážou v relácii Teleráno. V rovnaký deň sa šikana stala aj hlavnou zápletkou v populárnych seriáloch Oteckovia a Pán profesor. Počas nich boli využité aj injektáže na šírenie posolstva kampane. Tému šikany mohli diváci následne vidieť aj deväťkrát v Teleráne, v jedenástich reportážach relácie Reflex a v šiestich príspevkoch hlavných Televíznych novín.

Do kampane sa zapojilo aj Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR na čele s ministrom Branislavom Gröhlingom, ktorý sa zúčastnil diskusie o školstve v Teleráne. Kampaň tiež podporili televízne tváre, ktoré zažili šikanu na vlastnej koži - reportérka Gabriela Kajtárová a mladí herci zo seriálu Oteckovia Oliver Oswald a Zuzana Kraváriková.

Kampaň dosiahla naozaj impozantné výsledky v boji proti šikane. Podarilo sa ňou zdvojnásobiť počet rodičov, ktorí by pri šikane vyhľadali odbornú pomoc. Až 79 % deklarovalo, že by na šikanu reagovali na základe tejto kampane. Na webe www.odpisemeti.sk sa môže ktokoľvek spojiť s Linkou detskej istoty cez chatovacie okno alebo telefonicky. Volania na linku počas trvania kampane stúpli o 114 % a na web prišlo viac než 26-tisíc unikátnych návštevníkov, čím bol výrazne prekonaný pôvodný cieľ 10-tisíc ľudí.

Obetiam šikany tak výrazne stúpla nádej, že okolie ich už viac nebude ignorovať. Ľudí kampaň naučila, aké dôležité je zareagovať, keď sa stanú svedkami šikany. Niekedy stačí aj tak málo, ako odpísať na správu.

Pre kampaň Odpíšeme ti je to už druhé tohtoročné ocenenie. V marci získala 3. miesto v súťaži o najlepšie PR projekty PROKOP 2020 v kategórii Spoločenská zodpovednosť, filantropia a PR pre neziskové organizácie. O umiestnenie zabojuje aj na súťaži FLEMA Media Awards v Českej republike, kde je nominovaná v kategórii Najlepšie využitie televízie.


Vizitka kampane
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Mário Lapoš
Art Director: Martin Schurdák
Strategy Director: Adam Horecký
Kamera: Tomáš Juríček
Režisér: Jonáš Karásek