18. 5. 2006

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Na veľkoobchodnom trhu prenosu televízneho a rozhlasového vysielania koncovým užívateľom nie je efektívna súťaž. Spoločnosť Slovak Telekom (ST) má na ňom významný vplyv a také postavenie, že nie je vystavená efektívnej súťaži a ekonomický vplyv jej v podstatnom rozsahu dovoľuje správať sa nezávisle od konkurentov a užívateľov. K tomuto záveru dospel Telekomunikačný úrad (TÚ) SR na základe výsledkov analýzy tohto veľkoobchodného trhu. Úrad navrhuje po skončení národných a medzinárodných konzultácií a po kladnom vyjadrení Európskej komisie (EK) rozhodnutím uložiť ST tieto povinnosti: transparentnosť prístupu, nediskriminácia prístupu, oddelená evidencia, povinnosť včas a za primeraných a objektívnych podmienok splniť odôvodnenú a opodstatnenú žiadosť o používanie určitých prvkov siete a pridružených prostriedkov a povinnosť nákladovej orientácie cien. "Cieľom uložených povinností bude podpora efektívnej súťaže a rozvoj vnútorného trhu," informoval hovorca TÚ Roman Vavro. Výsledky analýzy zverejnil TÚ na svojej internetovej stránke. Písomné pripomienky k tomuto materiálu je možné zasielať najneskôr do 30 dní odo dňa jeho zverejnenia na internetovej stránke na adresu úradu. Vyjadrenia a pripomienky doručené po tomto termíne úrad nebude akceptovať. Prenos televízneho a rozhlasového vysielania koncovým užívateľom je služba prenosu analógového alebo digitálneho televízneho a rozhlasového vysielania prostredníctvom elektronických komunikačných sietí ku koncovým užívateľom. Zjednodušene ide o poskytovanie rádiokomunikačných služieb (vybudovanie vysielačov a technické zabezpečenie vysielania) pre rozhlasové a televízne stanice.