18. 5. 2007

HREHA NEWS

HREHA NEWS
Generálny riaditeľ Slovenskej televízie Radim Hreha nebude z brnianskej fakultnej nemocnice prepustený už dnes ako predpokladal, ale najskôr až po víkende. "Prepustia ma až v pondelok, ale ja to rešpektujem. Ide všetko podľa plánov, ale docent Mašek, ktorý ma má na starosti, proste nechce chce sa vyhnúť akýmkoľvek rizikám z titulu prepustenia, " povedal dnes Hreha . Radim Hreha je v nemocnici v Brne od pondelka. Dostal sa tam po nepríjemnom páde z motorky na pretekárskom Masarykovom okruhu Autodrómu Brno, pri ktorom si na ľavej nohe nad členkom zlomil obe kosti. Riaditeľ STV podstúpil v Brne operáciu, pri ktorej mu tieto zlomené kosti - píšťalu a ihlicu - spojili kovovými doštičkami. Aj keď má šéf STV na klinike úrazovej chirurgie FN Brno dobrú starostlivosť a aj organizmus to prijal dobre, do práce v Bratislave sa v pondelok ešte nevráti. Po návrate na Slovensko ho čaká aj rehabilitácia, ktorú sa pokúsi skĺbiť s pracovnými povinnosťami. To sa mu však darí aj z nemocničného lôžka, kde má po ruke prenosný počítač a telefón. Som v operatívnom telefónnom styku so všetkými najbližšími podriadenými, takže mám prehľad, poznamenal. Generálny riaditeľ STV havaroval v Brne v rámci Dňa Hondy na 5403 metrov dlhom pretekárskom Masarykovom okruhu Autodrómu Brno na silnej motorke s objemom 600 cm3. Po nehode , že pri výjazde zo zákruty to osolil viac ako bolo treba a dostal klasický akceleračný šmyk. Podľa hovorkyne autodrómu Lenky Nestroilovej havaroval Hreha na výjazde z pravotočivej zákruty pred stúpaním. Pád nevyzeral nijako závažne, konštatovala hovorkyňa okruhu, kde v rovnaký deň zaznamenali celkovo desať pádov z motoriek. Ak by k nehode došlo na bežnej komunikácii, riaditeľ STV by dostal trestné body, a keďže išlo o nehodu so zranením, mohol by dostať aj pokutu - rádovo aj desiatky tisíc českých korún. V prípade pretekárskeho okruhu sa však na Hrehu cestný zákon nevzťahuje. Autodróm nehodu polícii nehlásil a ani samotná polícia sa o ňu nezaujíma. Nehoda nemusí mať pre pacienta žiadne trvalé následky. Kovové doštičky v nohe môžu zostať jeden rok, alebo aj natrvalo. Naopak, trvalý môže byť záväzok, že s motorkami riaditeľ STV skončil. Manželka už mi dala ultimátom, tak som jej sľúbil, že už si na motorku nesadnem, komentoval riaditeľ po nehode svoje rozhodnutie.