9. 5. 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Seriály Vtierka Castle (2009) a Moderná rodina (2009) budú pokračovať ďalšou sezónou. Americká televízia ABC rozhodla o nakrútení nových epizód obľúbených sérií. Kým v prípade Modernej rodiny pôjde o siedmu sezónu, pre seriál Vtierka Castle to bude ôsma sezóna.
Televízia ABC okrem toho nakrúti ďalšie časti aj dramatických seriálov Klinika Grace (2005), How to Get Away with Murder (2014), Agents of S.H.I.E.L.D. (2013), Nashville (2012), Kde bolo, tam bolo (Once Upon a Time, 2011), Škandál (Scandal ,2012), American Crime (2015), Tajnosti a lži (2015) a Agent Carter (2015). Okrem Modernej rodiny ABC predĺžila komediálne seriály Black-ish (2014), Fresh Off the Boat (2015), The Goldbergs (2013), Taká obyčajná rodinka (2009) a Galavant (2015).

Realita prekonala aj tie najoptimistickejšie predpoklady počtu zakúpených domácich vysielacích práv pay-per-view na minulotýždňový profesionálny boxerský súboj Floyd Mayweather - Manny Pacquiao v Las Vegas. Podľa odhadov Yahoo! Sports si priamy prenos z komplexu MGM Grand objednalo viac než päť miliónov obyvateľov Spojených štátov amerických. Ratingy zatiaľ zverejnili satelitní a telefónni poskytovatelia. Pokiaľ káblové televízne spoločnosti naplnia svoj tradičný 60-percentný trhový podiel, číslo sa vyšplhá na astronomického 5,625 milióna.
Pochopiteľne ide o jednoznačný rekord tohto odvetvia. May - Pac dokonca prekoná doterajšie dva najsledovanejšie boxerské duely v USA dohromady: zápasy Floyda Mayweathera s Oscarom De La Hoyom z roku 2007 (2,48 milióna) a Saúlom Álvarezom z roku 2013 (2,25 milióna).

Desať najsledovanejších profesionálnych boxerských súbojov v Spojených štátoch amerických okrem Floyd Mayweather - Manny Pacquiao (Las Vegas, 2. mája 2015):
1. Oscar De La Hoya - Floyd Mayweather (2007) 2,48 milióna divákov
2. Floyd Mayweather - Saúl Álvarez (2013) 2,25 milióna
3. Lennox Lewis - Mike Tyson (2002) a Evander Holyfield - Mike Tyson II (1997, Showtime) 1,98 milióna
5. Mike Tyson - Evander Holyfield I (1996) 1,59 milióna
6. Floyd Mayweather - Miguel Cotto (2012) 1,5 milióna
7. George Foreman - Evander Holyfield (1991) 1,45 milióna
8. Oscar De La Hoya - Félix Trinidad (1999) 1,4 milióna
9. Floyd Mayweather - Shane Mosley (2010) 1,38 milióna
10. Mike Tyson - Peter McNeeley (1995) 1,35 milióna

©2015, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Propaganda, cenzúra a dezinformácie – najmä na to si musia dať pozor novinári, ktorí sa rozhodnú prinášať informácie z vojnových zón v rôznych častiach sveta. Nájsť pravdu je pritom stále ťažšie a ťažšie. Veľkou výzvou, ako udalosti z krajiny objektívne zobraziť, je dnes Ukrajina. Z oboch strán sú totiž novinári sýtení rozličnými informáciami, povedal pre TASR oceňovaný fínsky novinár Rauli Virtanen, ktorý sa špecializuje na vojnové spravodajstvo.
Bez zahraničných novinárov by sa svet podľa Virtanena často o situácii ľudí v konfliktných zónach nedozvedel. "V rozvojových krajinách sú médiá často pod vplyvom vládnej moci a vládne tam cenzúra. Veľa ľudí, ktorí sa na mňa alebo kolegov obrátili, povedali, aké je dobré, že hovoríme svetu o ich zúfalej situácii. Pretože bez nás by o nich nebolo počuť," podotkol.
No cenzúra podľa neho nevzniká len tam. "Robia to napríklad aj Spojené štáty, nechcú informovať o umieraní, utrpení alebo stratách v amerických vojskách," tvrdí Virtanen, ktorý prináša spravodajstvo z konfliktných zón ešte od vojny vo Vietname. "Ak porovnám Vietnam s vojnami a konfliktami v dnešnej dobe, informovať vtedy o udalostiach bolo jednoduché. Vo Vietname bola iba propaganda," podotkol.
Virtanen tvrdí, že často ale od miestnych počúva aj obvinenia, že novinári sú ako supy. "Prídeme a snažíme sa zarobiť peniaze fotkami ľudí, ktorí zomierajú alebo sú veľmi chudobní. A ja to nemôžem poprieť. Mnoho novinárov skončilo, pretože zarábajú stále menej a menej," uviedol. Novinár na voľnej nohe podľa neho dostane možno 20 eur za jednu fotografiu, no v krajine pracuje celý mesiac.
Pri komunikácii s miestnymi musí byť novinár podľa Virtanena aj dobrý psychológ. "Musíte k tomu pristupovať veľmi citlivo, byť veľmi empatický, všímať si, ako ľudia reagujú na vaše požiadavky. Nenútiť ich. Ak niekto nechce s novinárom hovoriť, treba chápať, že možno len včera mu zomrelo dieťa alebo matka," dodal.

Copyright © TASR 2015