DALITO!

24. 8. 2016

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Francúzska mediálna skupina Vivendi by mala zaplatiť 570 miliónov eur za odstúpenie od partnerstva so spoločnosťou Fininvest, rodinným podnikom bývalého talianskeho premiéra Silvia Berlusconiho. Informovala o tom agentúra DPA.
Vivendi v júli odstúpil od dohody, ktorú obidve strany uzatvorili len tri mesiace predtým. V rámci dohody mal Vivendi odkúpiť 100 % spoločnosti Mediaset Premium, stratovej televíznej dcéry skupiny Mediaset, ktorá zas patrí Fininvestu. Dohoda obsahovala aj výmenu akcií, v rámci ktorej by Vivendi vlastnil 3,5 % v Mediasete, a naopak, Mediaset by získal 3,5 % vo Vivendi.
Fininvest požiadal milánsky súd, aby nariadil Vivendi dodržať zmluvu a vyplatiť odškodné. "Škody dosahujú minimálne 570 miliónov eur a okrem iného vyplývajú z poklesu akcií Mediasetu po odstúpení od zmluvy a poškodenia imidžu firmy," tvrdí Fininvest.
Podľa DPA zmena v postoji Vivendi vyplývala z faktu, že obchodné čísla Mediaset Premium boli horšie, než Vivendi predpokladal pri podpísaní dohody.

Copyright © TASR 2016

K zodpovednosti za nočný útok ručným granátom na budovu Kosovského rozhlasu a televízie (RTK) sa prihlásila doteraz neznáma organizácia Rugovasit.
Ako dôvod označila dohodu s Čiernou Horou o vytýčení vzájomnej hranice, ktorú by v blízkej budúcnosti mali ratifikovať.
Tento prejav násilia odsúdila vláda v Prištine, všetky politické strany a medzinárodné spoločenstvo ako útok proti slobode prejavu.
RTK sa podľa vyhlásenia útočníkov postavil na stranu vlády a tá chce "predať" ich horské pastviny, informuje denník Koha Ditore.
Rugovasit je údajne zoskupením občanov z horského regiónu Rugova na západe Kosova. Tamojší obyvatelia z pohraničia s Čiernou Horou sa sťažujú, že tisícky hektárov ich pôdy pripadnú v súlade s danou dohodou susednej krajine.
Dokument, ktorý podpísali vlani v auguste vo Viedni, stále kritizuje aj kosovská opozícia.
Nočný výbuch neďaleko satelitných zariadení verejnoprávnej stanice spôsobil materiálne škody, k zraneniam osôb nedošlo.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Severná Kórea začala prevádzku služby, ktorá je označovaná za miestne obdobu internetovej videopožičovne a televízie Netflix. Diváci si vďaka službe budú môcť prehrať dokumentárne programy o komunistických vodcoch z dynastie Kimov a učiť sa rusky alebo anglicky. Technológia údajne umožňuje divákom sledovať v reálnom čase päť rôznych televizních kanálov. Všetky vysielajú štátom schválené spravodajské a vzdelávacie relácie. Rovnako je možné pripojiť sa ku štátom kontrolovanému intranetu a nájsť informácie o aktivitách vodcu Kim Čong-una a ideológiu vládnucej strany.

Zdroj: CT TXT