Prieskum Median SK-
televízia a rozhlas
Najviac divákov má Televízia Markíza a poslucháčov Rádio Expres. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML - TGI) za 1. kvartál 2016 a 2. kvartál 2016, ktoré agentúre SITA poskytla Linda Kleinertová z MML - TGI. Podľa prieskumu najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza so sledovanosťou 51 percent. Sledovanosť na úrovni 33 percent zaznamenala TV Joj, za ňou sa umiestnila televízna Jednotka RTVS s 26 percentami.
Verejnoprávny RTVS je v rebríčku počúvanosti rádií druhý po dlhodobo najpočúvanejšom súkromnom rádiu Expres. Rádio Expres v rebríčku najviac počúvaných rádií vedie 19 percentami. Na druhom mieste je prvý okruh verejnoprávneho Slovenského rozhlasu (SRo) - RTVS, Rádio Slovensko s počúvanosťou 18 percent. Tretie je Fun rádio s jedenástimi percentami. Počúvanosť osem percent dosiahlo Rádio Jemné a Rádio Europa 2 má počúvanosť 7 percent. Druhý okruh SRo, RTVS - Rádio Regina počúva šesť percent populácie a Rádio Vlna má počúvanosť 5 percent.
Verejnoprávny Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi šiestimi okruhmi dosiahol v parametri "počúval včera“ 26-percentnú počúvanosť. Rozhlasová sieť Radio Services (Rádio Jemné, Rádio Vlna, Rádio Europa 2 a ďalšie) dosiahla počúvanosť 20 percent a sieť Radio Group (Fun rádio, 10 regionálnych rádií siete RegioMedia a ďalšie) dosiahla počúvanosť 15 percent. Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavuje 66 percent.
Markíza Group (TV Markíza, Doma a Dajto) dosiahla v parametri "sledoval včera" 54 percent. Televízna skupina Joj group (TV Joj, Plus, Wau a ďalšie) sledovanosť 35 percent a Rozhlas a televízia Slovenska (Jednotka a Dvojka RTVS) 27 percent.
V 1. a 2. kvartáli 2016 malo spomedzi sledovaných rozhlasových staníc najvyšší podiel na trhu Rádio Expres s podielom 23 percent. Rádio Slovensko dosiahlo 22-percentný podiel na trhu. S 13-percentným podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Ďalej nasleduje Rádio Jemné, Rádio Regina a Rádio Europa 2 zhodne 8 percent. Rádio Vlna dosiahlo 6 percent. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 11 percent z trhu. Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v podiele na trhu (share) otvára s 39-percentným podielom TV Markíza. TV Joj dosiahla podiel na trhu 22 percent a za ňou sa so 17 percentným podielom na trhu objavila Jednotka.
Spoločnosť Median SK prieskum uskutočnila v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media od 11. januára 2016 do 26. júna 2016 na vzorke 4 466 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov. Na Slovensku sa tento prieskum kontinuálne robí od roku 1997.
2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.