1. 2. 2022

Markíza, Expres a Nový Čas sú naďalej najpopulárnejšie slovenské médiá

Markíza, Expres a Nový Čas sú naďalej 
najpopulárnejšie slovenské médiá


  Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, rovnako týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačník Zdravie patrili v druhej polovici roka 2021 medzi najpreferovanejšie slovenské média. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI. Zber dát sa uskutočnil od 22. septembra do 12. decembra 2021 na vzorke 4145 respondentov. TASR o tom informovala PR manažérka Linda Kleinertová.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 28 percent opýtaných (pri metodike „čítal som posledné vydanie“). Za posledných 14 dní denníky čítalo 58 percent opýtaných. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 13 percentami. Nasledujú denníky Plus jeden deň (šesť percent), Sme a Pravda (po päť percent). Denník Šport má štvorpercentný podiel, Denník N a Hospodárske noviny dosiahli tri percentá.
Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 28 percent opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (päť percent). Štvorpercentnú čítanosť majú týždenníky Život a Báječná žena. O jedno percento menej obyvateľov SR číta Nový Čas Nedeľa, Nový Čas pre ženy, Eurotelevíziu a Slovenku.
Posledné vydanie dvojtýždenníka si v druhej polovici roka 2021 prečítalo 15 percent vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV max (šesť percent). Nasleduje Relax so štyrmi percentami, Tele plus má o percento menšiu čítanosť. Jedno percento dosiahli Bratislavské noviny a dvojtýždenník 100+1.
Najnovšie vydanie mesačníka si v sledovanom období prečítalo 43 percent respondentov. Najviac (päť percent) časopis Zdravie. Päťpercentnú čítanosť majú aj EMMA a Nový Čas Krížovky. O percento menej Záhradkár a Napínavé krížovky. Tri percentá dosiahli mesačníky Evita magazín a Eva.
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 54 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 17 percentami, nasleduje Rádio Slovensko (14 percent), Fun rádio (desať percent). Rádio Europa 2 a Rádio Vlna dosiahli sedem percent. Rádio Jemné má počúvanosť na úrovni šiestich percent. Siedmou najpočúvanejšou stanicou bolo Rádio Regina (päť percent).
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval posledný týždeň" dosiahla hodnotu 93 percent. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (39 percent), nasleduje Rádio Slovensko (27 percent) a Fun rádio (26 percent). Pätina počúvala aspoň raz za týždeň Rádio Vlna, 18 percent Rádio Europa 2 a 16 percent Rádio Jemné. Sedmičku uzatvára Rádio Regina s desiatimi percentami.
Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 68 percent, čo predstavuje medziročný pokles o sedem percent. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 35 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 26 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 24-percentnú sledovanosť. Rovnaké poradie predstavuje aj trhový podiel, TV Markíza (27 percent), TV Joj (19 percent), Jednotka RTVS (15 percent).




Zdroj: TASR