SLOVAK WEB NEWS
Príjmy z internetovej reklamy v prvom polroku 2016 dosiahli na Slovensku 52 miliónov eur. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka je to nárast o 26 %. Vyplýva to z informácií, ktoré zverejnila spoločnosť IAB Slovakia. V rámci jednotlivých reklamných kategórií je podľa IAB Slovakia na prvom mieste s 63-percentným podielom display reklama, ktorá zahŕňa bannery, buttony, skyscrapers, overlays, interstitials, pop ups, mobil display a video reklamu. Kategória display v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka zaznamenala nárast o 33 %. Nasleduje paid-for-search, čiže reklama zobrazovaná na základe vyhľadávania, s podielom 23 %. Tretie miesto obsadila kategória classifieds and directories, teda kontextové PPC a katalógová reklama s podielom 13 %. Rebríček uzatvára kategória "iné" s podielom 2 %. Ako ďalej IAB Slovakia uviedla, najväčší nárast zaznamenala kategória „iné“, keďže v členských ale aj nečlenských médiách rastú príjmy z tzv. natívnej reklamy.
"Koniec roka 2016, ale najmä rok 2017 prinesie display reklame ešte väčší nárast. Nahráva nám vypredanosť televízií v prospech vyššieho rastu video reklamy a v prospech väčších reklamných formátov. Lokálnym médiám porastú aj tržby z mobilnej reklamy, a to aj vďaka umiestneniu videa a natívnej reklamy,“ uviedol predseda správnej rady IAB Slovakia Michal Žatkuliak.
IAB Slovakia (predtým Asociácia internetových médií) vznikla v máji 2005 ako združenie subjektov pôsobiacich na slovenskom internetovom trhu, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia, ktorá je zároveň členom IAB Europe, 34 členov.
©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.