MEDIA NEWS
Miliardár
slovenského pôvodu Andrej Babiš chce posilniť svoj vplyv v českých médiách. Rokuje
o kúpe najpočúvanejšieho rádia v ČR a v budúcnosti plánuje získať aj jednu z
veľkých televíznych staníc. Podnikateľ to uviedol v rozhovore pre české
Hospodářské noviny.
Babiš už vlastní vydavateľstvo Mafra, ktoré vydáva denníky MF Dnes a Lidové noviny. V súčasnosti má ako líder hnutia ANO a novopečený poslanec rozhodujúce slovo pri vytváraní novej českej vlády.
Pre HN Babiš potvrdil, že rokuje o kúpe podielu v Rádiu Impuls, ktoré počúva denne viac než milión ľudí. Zdôraznil však, že k žiadnej dohode zatiaľ nedošlo, pričom neuviedol, o aký podiel má záujem. Celé rádio by ho podľa odhadov stálo pol až trištvrte miliardy korún.
Babiš okrem toho hľadá spôsob ako nadviazať spoluprácu s lídrom medzi regionálnymi rádiami v ČR, spoločnosťou Media Bohemia. Tá úplne alebo čiastočne vlastní 31 rozhlasových staníc, ktoré celkovo denne počúva zhruba 1,5 milióna ľudí. Pôvodne chcel Babiš získať celú skupinu Media Bohemia, ale jej majitelia jeho ponuku odmietli.
Predstaviteľ Babišovho rozsiahleho poľnohospodárskeho, potravinárskeho a chemického holdingu Agrofert už pred niekoľkými mesiacmi uviedol, že jeho šéf by rád kúpil jednu z veľkých televízii, ako sú Nova alebo Prima, ani jedna ale momentálne nie je na predaj.
Líder ANO vstúpil na mediálny trh len vlani, keď založil bezplatný týždenník 5plus2. Tento rok k nemu pripojil vydavateľstvo Mafra a tiež Ecopress, ktorý vydáva slovenské Hospodárske noviny, uviedol server IHNED.cz.
Babiš už vlastní vydavateľstvo Mafra, ktoré vydáva denníky MF Dnes a Lidové noviny. V súčasnosti má ako líder hnutia ANO a novopečený poslanec rozhodujúce slovo pri vytváraní novej českej vlády.
Pre HN Babiš potvrdil, že rokuje o kúpe podielu v Rádiu Impuls, ktoré počúva denne viac než milión ľudí. Zdôraznil však, že k žiadnej dohode zatiaľ nedošlo, pričom neuviedol, o aký podiel má záujem. Celé rádio by ho podľa odhadov stálo pol až trištvrte miliardy korún.
Babiš okrem toho hľadá spôsob ako nadviazať spoluprácu s lídrom medzi regionálnymi rádiami v ČR, spoločnosťou Media Bohemia. Tá úplne alebo čiastočne vlastní 31 rozhlasových staníc, ktoré celkovo denne počúva zhruba 1,5 milióna ľudí. Pôvodne chcel Babiš získať celú skupinu Media Bohemia, ale jej majitelia jeho ponuku odmietli.
Predstaviteľ Babišovho rozsiahleho poľnohospodárskeho, potravinárskeho a chemického holdingu Agrofert už pred niekoľkými mesiacmi uviedol, že jeho šéf by rád kúpil jednu z veľkých televízii, ako sú Nova alebo Prima, ani jedna ale momentálne nie je na predaj.
Líder ANO vstúpil na mediálny trh len vlani, keď založil bezplatný týždenník 5plus2. Tento rok k nemu pripojil vydavateľstvo Mafra a tiež Ecopress, ktorý vydáva slovenské Hospodárske noviny, uviedol server IHNED.cz.
Copyright © TASR 2013